پوستر فیلم‌های تازه دو کارگردان برنده اسکار

۲۸م آذر ،

به گزارش خبرآنلاین،  درام «من و تو»‌ تازهترین ساخته برناردو برتولوچی است. کارگردان سرشناس ایتالیایی فیلم تازه خود را که درامی با رسیدن به بلوغ است، بر مبنای رمانی کوتاه و پرفروش نوشته نیکولا آمانیتی نویسنده ایتالیایی ساخته است.

 

قرار بود فیلم سه بعدی باشد اما از آنجا که سه‌بعدی از نظر برتولوچی کاری «پرهزینه و به طور زننده‌ای بازاری» محسوب می‌شود، برتولوچی قید این کار را زد.

 

یاکوپو اولمو و تئا فالکو بازیگران جوان و نه چندان شناخته‌شده ایتالیایی در «من و تو» بازی می‌کنند. داستان دربارهٔ یک پسر نوجوان داخل‌گرا و خواهر ناتنی بزرگتر اوست که به هرویین اعتیاد دارد. پسر در زیرزمین خود را از دیگران پنهان کرده و همان جا می‌کوشد به خواهرش کمک کند.


پوستر «من و تو»

 

فیلمنامه «من و تو»‌ را برتولوچی با همکاری آمانیتی، فرانچسکا مارچیانو و اومبرتو کونتارلو نوشته است.

 

برداشت برتولوچی از رمان «من و تو» پنجمین اقتباس از داستان‌های آمانیتی است. از فیلم‌های قبلی می‌توان به «من نمی‌ترسم» و «به فرمان خدا» هر دو به کارگردانی گابریله سالواتوره اشاره کرد.
 

تعدادی از همکاران قبلی برتولوچی شامل فابیو سانچتی فیلمبردار، یاکوپو کوادری تدوین‌گر، متکا کوساک طراح لباس و ژان راباسه طراح دکور در «من و تو» هم همکاری کردند.

 

این اولین فیلم برتولوچی ۷۲ ساله پس از درام «خیالباف‌‌ها» در سال ۲۰۰۳ همین طور اولین فیلم ایتالیایی‌زبان او پس از ۳۰ است.

 

این فیلمساز متولد پارما در ۱۹۸۸ برای «آخرین امپراتور» برنده اسکار بهترین کارگردانی و فیلمنامه اقتباسی شد. برتولوچی برای فیلم‌های فیلم‌های «دنباله‌رو» و «آخرین تانگو در پاریس» هم نامزد اسکار بوده است.

 

او سال ۲۰۰۷ جایزه شیر طلایی یک عمر دستاورد جشنواره ونیز را دریافت کرد و دو سال پیش نیز اولین نخل طلای افتخاری سالانه جشنواره کن به او اعطاء شد.

 

«استراتژی عنکبوت»، «آسمان سرپناه» و «بودای کوچک» از دیگر ساخته‌های برتولوچی است.

 

پدرو آلمودوار فیلم سینمایی «عشاق گذرا» را آماده اکران دارد. او ساخت فیلم را حدود دو سال پیش، پس از آنکه «پوستی که در آن زندگی می‌کنم» در شصت و پنجمین دوره جوایز بفتا جایزه بخش بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان را دریافت کرد، آغاز کرد.

 

آگوستین آلمودوار، برادر پدرو آلمودوار و تهیه‌کننده فیلم‌های او در گفت‌‌وگو با یک شبکه رادیویی اسپانیایی دربارهٔ «عشاق گذرا»، گفت: «این یک کمدی بامزه با دیالوگ‌های پرشور و کلی لحظه‌های مفرح است.» فیلم با عنوان «خیلی هیجان‌زده هستم!» در خارج از اسپانیا روی پرده می‌رود.

 

پنه‌لوپه کروز (در پنجمین همکاری با آلمودوار)، آنتونیو باندراس (در هفتمین همکاری با آلمودوار) و پاز وگا بازیگران این فیلم کمدی می باشند. داستان فیلم درمورد یک سانحه هوایی و مسافران یک هواپیماست که از داخلی‌ترین ترس‌های خود پرده برمی‌دارند.

 


پوستر «عشاق گذرا»

 

پیش از این گفته شده بود شاید آلمودوار فیلم بعدی خود را بر اساس رمانی از آلیس مونرو در آمریکا بسازد یا فیلمی را دربارهٔ ارتباط دو پاکستانی در بارسلونا مقابل دوربین ببرد.

 

آلمودوار ۶۳ ساله سال ۲۰۰۳ برای فیلم «با او حرف بزن»‌ برنده اسکار بهترین فیلمنامه غیراقتباسی شد و برای همین فیلم نامزد اسکار بهترین کارگردان بود.

 

او سال ۱۹۹۹ برای «همه چیز دربارهٔ مادرم» جایزه بهترین کارگردان را از جشنواره فیلم کن دریافت کرد و سال ۲۰۰۶ برای «بازگشت» برنده جایزه بهترین فیلمنامه از این جشنواره شد. آلمودوار سال ۱۹۸۸ هم برای فیلم «زنان در آستانه فروپاشی عصبی» جایزه بهترین فیلمنامه را از جشنواره ونیز گرفت.

 

«مرا باز کن! مرا ببند!»، «گل راز من»، «آموزش بد» و «آغوش‌های گسسته» از دیگر فیلم‌های این فیلمساز ۶۵ ساله است.

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.