پوست های مختلف ضد آفتاب متفاوت

جام جم آنلاین: مخاطبان می‌توانند با ارسال پیامک به سامانه ۳۰۰۰۰۷۰۶ پرسش خود را در موارد مختلف مطرح و در برنامه زنده «دکتر سلام» که هر روز ساعت ۱۳و‌۳۰ دقیقه از شبکه آموزش پخش می‌شود، پاسخ خود را دریافت کنند.

امروز دکتر نیلفروش‌زاده، متخصص پوست و مو و زیبایی و رییس مرکز تحقیقات پوست و سلول‌های بنیادین به پرسش ما پاسخ می‌دهد.

ضدآفتاب فرآورده‌ای است که پوست را در برابر اثر‌های مضر نور خورشید آفتاب حفظ می‌کند، در سال‌های اخیر آگاهی در مورد اثرات زیانبار اشعه ماورای بنفش خورشید روی پوست و ایجاد آسیب‌های پوستی از قبیل پیری زودرس و سرطان‌های پوستی به شکلی رو به گسترش بوده و به همین علت استفاده از فرآورده‌های محافظت‌کننده پوست در برابر این اشعه نیز افزایش یافته است.

معمولا آفتاب شدید از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۶ بعدازظهر می‌تواند آسیب‌های جدی به پوست وارد کند، بنابراین بهتر است از پوشش‌های مناسب (لباس‌های روشن که گردن و دست را بپوشاند) و کلاه که به اندازه ۷٫۵ سانت لبه داشته باشد و تمام صورت را بپوشاند، استفاده کنیم.

موارد استفاده از ضدآفتاب اهمیت زیادی دارد؛ گاهی بین خانواده‌ها، همه اعضا از یک نوع ضدآفتاب استفاده می‌کنند، در حالی که این مساله اشتباه است، چرا که افراد با پوست‌های مختلف باید از ضدآفتاب مختلف استفاده کنند، همچنین فرآورده‌های ضدآفتاب بین خانم‌ها و آقایان متفاوت است. افرادی که پوست خشک و چرب دارند باید از ضدآفتاب مخصوص استفاده کنند.

پوست خارجی‌ترین قسمت بدن بوده که نور آفتاب با وجود مزایای مناسبی که دارد باعث آفتاب سوختگی ، تیرگی،‌ پیری زودرس پوست،‌ ایجاد سرطان‌های پوستی و لک‌ها و خال‌ها روی آن می‌شود. استفاده از کرم‌های ضدآفتاب برای همه سنین ضروری است.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.