پوشاک ایرانی اسلامی در همدان تولید می‌شود

۱۳م آذر ،

با برگزاری اولین همایش ساماندهی مد و لباس در استان همدان بهترین طراحان لباس و تولیدکنندگان پوشاک استان شناسایی و برنامه‌های تخصصی برای تولید پوشاک ایرانی در استان همدان صورت خواهد گرفت.

به گزارش هنرآنلاین، هادی فیض منش، معاون فرهنگی هنری اداره کل ارشاد استان همدان افزود:با تولید نمونه های اصیل پوشاک ایرانی در استان که مطابق با قومیت و سلیقه و فرهنگ و آداب و رسوم همدان است، اولین نمایشگاه مد و لباس در همدان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه حدود ۵۰۰ خیاط طراح و تولید کننده در همدان فعالیت می کنند اظهار کرد: شناسایی و ایجاد بانک اطلاعاتی طراحان لباس استان و ارائه مجوزهای لازم به موسسات فرهنگی هنری که می خواهند طراحی لباس انجام دهند در دستور کار کارگروه ساماندهی مد و لباس همدان قرار گرفته است.

وی یادآوری کرد: به سبب نبود الگوهای داخلی مناسب ذهن اشخاص جامعه آماده پذیرش الگوهای بیگانه است که در این زمینه لازم است فرهنگسازی و الگوسازی مناسب انجام گیرد.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع مد و لباس در ایران و هجمه های سیل آسای بیگانگان در خصوص تغییر شیوه زندگی و پوشش جوانان ایرانی به نظر می رسد تشکیل کارگروه استانی ساماندهی مد و لباس اهمیت فوق العاده ای دارد تا با توجه به قومیت، سلیقه و آداب و رسوم استان در این خصوص تصمیم گیری، الگوسازی و فرهنگسازی شود.

انتهای پیام/۳۸

 


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.