پوشش برنامه‌های اجلاس در ۲۲ شبکه رادیویی

جام جم آنلاین: معاون صدای رسانه ملی گفت: برنامه های مربوط به شانزدهمین اجلاس غیرمتعهدها در تهران در ۲۲ شبکه رادیویی داخلی و بین المللی پوشش داده می‌شود.

 محمدحسین صوفی در گفت‌وگو با واحد مرکزی خبر، افزود: از پیش از آغاز برگزاری این اجلاس در سطح کارشناسان ارشد تاکنون بیش از ۳۰۰ عنوان برنامه با حدود ۸۰ ساعت در شبکه‌های مختلف رادیو پخش شده است.

وی برگزاری این اجلاس را در کشورمان در نوع خود رویدادی بی نظیر دانست و اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران در منطقه از جایگاه بالایی برخوردار است و برگزاری این اجلاس به ویژه در شرایط کنونی منطقه و جهان به ویژه با گسترش بیداری اسلامی و توطئه‌های استکبار علیه مقاومت اسلامی بسیار حائز اهمیت است.

صوفی گفت: در چنین شرایطی، غیرمتعهدها در حال پوست اندازی و احیای هویت خود هستند و مهم‌ترین کشوری که می‌تواند تحقق این هدف را تسریع کند جمهوری اسلامی ایران است به این علت، رسانه ملی به پوشش اخبار این اجلاس و برنامه سازی درباره آن نگاهی ویژه دارد.

وی افزود: ۲۲ شبکه رادیویی موظف شدند قبل، حین و پس از اجلاس تهران با تولید و پخش برنامه‌های متنوع، افکار عمومی را از این رویداد مهم آگاه کنند.

صوفی با اشاره به حمایت مستمر جنبش غیرمتعهدها از حقوق هسته‌ای ملت ایران بر لزوم ارتقای آگاهی مردم از جایگاه این جنبش تاکیدکرد.

معاون صدای رسانه ملی گفت: با توجه به فعالیت شبکه‌های تخصصی و عمومی سعی کرده ایم متناسب با هویت، ماهیت و جامعه مخاطبان رادیو در زمینه‌های مختلف به ویژه اقتصادی، سیاسی و فرهنگی و هنری درباره جنبش غیرمتعهدها و اجلاس تهران، برنامه‌هایی تولید و پخش کنیم.

وی افزود: درصددیم پس از اجلاس تهران نیز به تولید و پخش برنامه‌هایی با این مضامین ادامه دهیم زیرا جمهوری اسلامی ایران سه سال مدیریت این جنبش را برعهده دارد و پس از آن نیز به مدت ۹ سال عضو تروئیکای غیرمتعهدهاست و در تصمیم گیری‌ها نقش دارد.

صوفی همچنین با اشاره به برگزاری مراسم افتتاحیه شانزدهمین اجلاس سران غیرمتعهدها در صبح امروز گفت: سخنرانی رهبر معظم انقلاب از شبکه ایران برای مخاطبان داخلی و نیز سه شبکه صدای آشنا و شبکه ندای اسلام برای مخاطبان بین‌المللی، زنده پخش شد.

شبکه‌های بین‌المللی صدای آشنا و ندای اسلام برای مخاطبان اروپا، آسیا و آمریکا قابل دریافت است.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.