پوشش نامناسب زمینه ساز وقوع جرم علیه بانوان است

۱فروردین ۱۳،

رییس معاونت مبازه با جرائم جنایی ناجا گفت: پوشش نامناسب می‌تواند سبب جلب توجه مجرمین و زمینه ساز وقوع جرم علیه بانوان باشد.

سرهنگ مصطفائی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: شهروندان به طور حتم باید در ایام تعطیلات و سفرهای خود به استان‌های مختلف مراقب اطراف و خانواده خود باشند.
رییس معاونت مبازه با جرائم جنایی ناجا در ادامه اظهار داشت: در این خصوص بانوان باید نسبت به پوشش خود بیشتر اهمیت دهند چراکه عدم رعایت این اصل زمینه را برای ارتکاب جرم از سوی تبهکاران مهیا می‌سازد.
این مقام مقام مسئول انتظامی ادامه داد: همچنین مسافران نوروزی در ایام سفر تا حد امکان از جابجایی و حمل وجه نقد خودداری کنند و در صورت نیاز از کارت های اعتباری استفاده نمایید ، زیورآلات و طلاجات خود را در معرض دید دیگران قرار ندهند و از حمل و جابجایی بی مورد آنها خودداری نمایید ، از سوار کردن اشخاص ناشناس و مشکوک در جاده های بین شهری خودداری نمایید، در مواقع روشن بودن خودرو حتی برای لحظه ای کوتاه خودرو را ترک ننمایید .
وی افزود: هموطنان برای تردد  از وسائل نقلیه عمومی استفاده کنند، دوستان و آشنایان فرزندان خود را بشناسید و به نحو مناسب و عقلانی بر رفتار آنها نظارت و کنترل داشته باشید و از تردد در ساعات غیر متعارف به صورت انفرادی در پارک ها و مکان های خلوت اجتناب کنید .
سرهنگ مصطفائی در پایان تاکید کرد: حمل ابزارهای تیز و برنده و سلاح سرد و استفاده از آن  با هر توجیهی ,  سرانجام تلخی برای شما و دیگران رقم خواهد زد ، کودکان و اشخاص مسن نیاز به مراقبت بیشتری دارند ؛ توجه کافی به شرایط این اشخاص داشته باشید و هر اختلافی با گفتگوی منطقی و رعایت انصاف و گذشت قابل حل است . از توسل به خشونت و راه های غیر معقول و غیر منطقی برای حل اختلاف ها پرهیز کنید .


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.