پوشش ۹۴ درصدی اورژانس در جاده‌های کشور

جام جم آنلاین: رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی وزارت بهداشت از افزایش سطح پوشش این مجموعه در جاده های اصلی کشور خبر داد و گفت: پوشش خدمات اورژانس در جاده های اصلی پارسال به بیش از ۹۴ درصد رسید.

غلامرضا معصومی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگاران در ساری افزود: پوشش خدمات اورژانس جاده های اصلی در سال ۸۴ حدود ۱۴ درصد بود و حدود ۷۰ درصد از قربانیان نیز سر صحنه فوت می کردند.

وی زمان رسیدن اورژانس بر بالین بیماران در جاده ها را ۱۵ دقیقه اعلام و بیان کرد: این زمان در تهران بیشتر از ۱۲ دقیقه، در شهرهای بزرگ حدود ۱۰ دقیقه و در شهرهای کوچک زیر هشت دقیقه است.

معصومی افزایش تعداد پایگاههای اورژانس را از جمله عوامل کاهش زمان رسیدن درمانگران بر بالین مصدمان و مجروحان برشمرد.

وی با تاکید بر لزوم افزایش خدمات درمانی به مصدومان و مجروحان گفت: ارتقا سطح ارائه خدمات به مصدومان و مجروحان در اولویت کار مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی قرار گرفته تا بتوانیم جان افراد بیشتری را نجات دهیم.

او با اشاره به حضور کمرنگ اورژانس در جاده های فرعی و روستایی افزود: ۴۴ درصد تصادفات درجاده های فرعی و روستایی اتفاق می افتد.

وی اضافه کرد: بیش از ۶۰ درصد مصدومین و مجروحین در حین انتقال به مراکز درمانی فوت می کنند که نظر به روند رو به کاهش فوتیهای حوادث ترافیکی، ایده ال آن خواهد بود که این شاخص افزایش یابد.

رییس مرکز مدیرت حوادث و فوریتهای پزشکی همچنین تامین تجهیزات از جمله آمولانس را از مهمترین اقدامات برای انتقال بموقع و صحیح مصدومان و مجروحان به مراکز درمانی اعلام کرد.

وی گفت: ارتقا کیفیت خدمات اورژانس از اولویتهای اصلی در سال جاری است.

معصومی تعداد فوتیهای حوادث و سوانح کشور را در سال ۸۵ حدود ۲۸ هزار نفر اعلام و بیان کرد: آمار قربانیان سوانح پارسال به ۲۰ هزار و ۶۸ نفر رسید.(ایرنا)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.