پولانسکی با همسرش، رابرت ردفورد با پل نیومن

۰۲خردادماه،

مهمانان ویژه شصت‌وششمین دوره فستیوال فیلم کن

امسال علاوه بر حضور ستارگان سینما بر روی فرش قرمز و جلسه‌های پرسش و پاسخ فیلم‌ها که در واقع جذابیت‌های همیشگی فستیوال فیلم کن محسوب می‌شوند، این فستیوال میزبان دو چهره سرشناس عالم سینما، رابرت ردفورد و رومان پولانسکی است.

به گزارش سرویس بین‌الملل هنرآنلاین، رابرت ردفورد امسال برای عرضه کردن امتیاز پخش فیلمی به فستیوال کن آمده که قرار است با آن یاد و خاطره پل نیومن، ستاره فقید هالیوود و دوست و همکار سابق خود را زنده کند. ردفورد فیلمبرداری این فیلم اقتباسی دربارهٔ پل نیومن را تابسیتان امسال کلید می‌زند.

رومن پولانسکی هم امسال با تازهترین فیلم خود که با عنوان “ونوس در پوست حیوانات” در کن حاضر شده و قصد دارد در رقابتی سخت با فیلمسازانی همچون پائول سورنتینو، استیون سودربرگ، اصغر فرهادی، برادران کوئن، جیم جارموش و… یکبار دیگر توانایی‌هایش در هنر فیلمسازی را محک بزند.

داستان فیلم کمدی “ونوس در پوست حیوانات” که دربارهٔ زندگی کارگردانی است که برای به صحنه بردن نمایش‌اش به دنبال یک بازیگر مناسب زن می‌گردد. در این فیلم امانویل سینیر، همسر پولانسکی، نقش این بازیگر را بازی می‌کند.

بنابر این گزارش، در روزهای قبل دو فیلم “تنها خدا می‌بخشد” ساخته نیکلاس ویدینگ و “گریگریس” ساخته محمد صالح هارون، کارگردان آفریقایی اهل چاد، در بخش مسابقه به نمایش درآمدند که فیلم “تنها خدا می‌بخشد” به خاطر نمایش خشونت بیش از حد با انتقاد های بسیاری روبرو شد و عملا نتوانست انتظار مخاطبان را برآورده کند اما فیلم “گریگریس” با واکنش خوبی از سوی تماشاگران روبرو شد.

این فیلم تنها فیلم آفریقایی است که نامزد دریافت جایزه شده، هر چند که به نظر می رسد از شانس کمی برای رسیدن به مراحل بالاتر برخوردار باشد.

محمدصالح هارون، که برای دومین بار توانسته فیلمش را به بخش مسابقه کن برساند در فیلم “گریگریس” از رویاهای یک مرد جوان که به سبب سختی‌های زندگی نتوانسته به آرزوهایش برسد، سخن گفته است.

شصت‌و‌ششمین دوره فستیوال بین‌المللی فیلم کن روز ۲۶ ماه می ۲۰۲۴ (۵ خردادماه) با برگزاری مراسم اختتامیه و اهداء نخل طلا به فیلم‌های برگزیده به اتمام می‌رسد.

انتهای پیام/۳۲/


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.