پول‌لازم‌ها قیمت خودرو را کاهش دادند؟!

۰۶م اسفند ،

پول‌لازم‌ها قیمت خودرو را کاهش دادند؟!

بسیاری از اشخاصی که خودرویی را به قصد دلالی و سودجویی از خودروسازان پیش خرید و خریداری کرده بودند با نزدیک شدن به ایام پایانی سال و نیاز به نقدینگی، این محصولات را به قیمتی پایین‌تری از نرخ بازار عرضه می‌کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ممتازنیوز به نقل از ایسنا،  ایجاد چنین وضعیتی سبب تشدید جو کاهش قیمت‌ها در بازار خودرو شده است به‌گونه‌ای که هم‌اکنون شاهد شکل‌گیری دو روند موازی کاهش قیمت‌ در بازار آزاد هستیم.

در روند اصلی کاهش قیمت‌ها، افزایش عرضه از سوی خودروسازان سبب نزولی شدن قیمت‌ خودروها در بازار آزاد شده است. در روند فرعی کاهش قیمت نیز که اخیرا شکل گرفته، دلالان و واسطه‌های پول لازم خودروهای در دست خود را با تخفیف و ارزان‌تر از قیمت‌ روز بازار عرضه می‌کنند تا زودتر به پول نقد دست یابند.

یکی از اشخاص شاغل در نمایندگی فروش یکی از خودروسازان در این باره می‌گوید: در حال حاضر با اندکی پرس و جو می‌توان هر خودرویی را حتی تا یک میلیون تومان ارزان‌تر از قیمت بازار خریداری کرد.

وی با بیان اینکه این خودروها مربوط به اشخاص پول لازمی است که در شب عید نیاز به نقدینگی دارند، اظهار می‌کند: به عنوان مثال اگرچه قیمت فعلی تندر ۹۰ در بازار حدود ۳۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است اما یک مشتری، تندر ۹۰ صفر کیلومتر پلاک شده خود را به قیمت ۳۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان عرضه کرده تا با فروش سریع آن به پول نقد دست یابد.

این فعال بازار خودرو تصریح می‌کند: همچنین در حال حاضر قیمت سایپا ۱۱۱ حدود ۱۸ میلیون تومان است اما یکی از پیش خریداران، حواله تحویل ۱۰ روز ‌آینده این خودرو را با قیمت ۱۷ میلیون تومان عرضه می‌کند.

در این شرایط علاوه بر افزایش عرضه خودرو به بازار از سوی دلالان و واسطه‌های پول لازم، خودروسازان نیز فروش نقدی و فوری محصولات خود را آغاز کرده‌اند که این موضوع نیز به نوبه خود تاثیر مثبتی در کاهش قیمت‌های بازار داشته است.

در این شرایط به نظر می‌رسد مصرف‌کنندگان در صورت پرس و جو و استعلام قیمت از دفاتر فروش مختلف می‌توانند خودروی مدنظر خود را ارزان‌تر از نرخ اصلی بازار و با تفاوت قیمت میلیونی خریداری کنند.

یکشنبه ۶ اسفند   ۱۱:۳

منبع:عصرخودرو
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.