پویول‌: خیلی وقت‌ها دلم می‌خواهد دوباره فوتبال بازی کنم

گردآوری توسط گروه ورزش سایت خبری ممتاز نیوز

مدافع سابق بارسلونا برنده جایزه دستاورد ورزشی روزنامه آ. اس

پویول‌: خیلی وقت‌ها دلم می‌خواهد دوباره فوتبال بازی کنم

سه شنبه ۲۵ آذر ۰

فوتبال جهان > اسپانیا – کارلس پویول کاپیتان سابق بارسلونا روز یک‌شنبه جایزه «دستاورد ورزشی» روزنامه اسپانیایی آ. اس را مال خود کرد تا بدین ترتیب از تلاش‌های او قدردانی شود. او به همین بهانه گفت‌وگویی را با این روزنامه ورزشی انجام داده:

پویول بعد از خداحافظی با دنیای فوتبال، چطور به زندگی جدیدش در ورزشگاه‌ها، دفاتر باشگاه و جلسات به عنوان مدیر ورزشی باشگاه کنار آمده؟
اصلاً ساده نیست. بعد از ۲۰ سال فوتبال بازی کردن، یعنی کاری که از آن لذت می‌بردی، حالا دوره جدیدی را در مسیر رشد حرفه‌ای طی می‌کنم که بر پایه تماشای فوتبال از دیدگاه جدیدی است.

برایت سخت است هر روز که از خواب بیدار می‌شوی، ببینی که دیگر تمرین نمی‌کنی و به جای آن باید به دفتر کار بروی؟
راستش را بخواهید، خیلی دلم برای تمرین و بازی کردن تنگ شده. از اینکه نمی‌توانم به خاطر مصدومیتم هیچ ورزشی انجام دهم، اذیت می‌شوم. البته تدریجاً مصدومیتم در حال بهبود است ولی ورزش را کنار گذاشته‌ام چون نمی‌توانم کاری بکنم. تا چندی پیش حتی انجام فعالیت‌های روزانه زندگی هم برایم دردناک بود. حتی نمی‌توانستم بدوم و با شنا کردن هم درد می‌کشیدم. الان زانویم بهتر شده.

فکر می‌کنی تأثیرگذارترین لحظه کارنامه ورزشی‌ات چه بوده؟
لحظات زیادی بود اما اگر بخواهم یکی را انتخاب کنم، بدون ‌شک این لحظه است که در آستانه جدایی از بارسای B ‌بودم ولی تصمیم گرفتم بمانم. درآن زمان فان‌خال مربی تیم بود و مرا به تیم اصلی آورد و در بیش از ۳۰ بازی به میدان فرستاد.

حسرت حضور در کدام بازی هنوز در دلت مانده؟
دوست داشتم می‌توانستم در یک بازی در نوکمپ از هوادارانم خداحافظی کنم.

از بازی مقابل کدام حریف بیشتر از همه لذت بردی؟
مقابل رئال‌؛ چون بازی با رئال از هر نظر واقعاً پرفشار است و مقابل بازیکنان خیلی بزرگی قرار می‌گیری. جو حاکم بر این بازی‌ها نیز فوق‌‌العاده است.

لحظه بالای سر بردن جام در ورزشگاه ومبلی را به یاد داری؟ چه شد که از آبیدال خواستی جام را بالای سر ببرد؟
من در حال انجام تمرینات بازیابی برای رهایی از بند مصدومیت زانویم بودم و چند روز تا سفر تیم به لندن برای حضور در فینال باقی ‌مانده بود. با خودم فکر کردم که اگر قهرمان شویم، آبیدال بیش از هر فرد دیگری شایستگی بالای سر بردن جام را دارد. این تصمیم یکی از کارهایی است که در کارنامه ورزشی‌ام، بیش از هر چیز دیگری به آن احساس غرور می‌کنم.

منبع: روزنامه خبر ورزشی
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.