پیام وزیرارشاد به هفته فرهنگی ایران در جمهوری کرواسی

خبرگزاری آریا – وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در جمهوری کرواسی، انتقال صحیح و مناسب دستاوردهای فرهنگی- اجتماعی میان ملت های مختلف در پیشبرد جامعه جهانی به صلح پایدار را موثر خواند.
به گزارش خبرگزاری آریا ، در این پیام که در مراسم آغازین هفته فرهنگی ایران در زاگرب توسط سید احسان قاضی زاده هاشمی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و نماینده وزیر ارشاد در این هفته فرهنگی قرائت شد، آمده است: فرهنگ مقوله ای دیرپا و کهن است که طی زمان و در فرایند شکل گیری زندگی اجتماعی بوجود می آید و بر رفتار و کردار مردمی که با ارزشها و هنجارهای آن جامعه پذیر شده باشند، اثرات مستقیم و غیر مستقیم عمیقی دارد.
سابقه دوستی دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری کرواسی که از نخستین روزهای استقلال جمهوری کرواسی آغاز گشت، نوید بخش مناسبات دو ملت در تمامی زمینه های مختلف فرهنگی، سیاسی و اقتصادی بوده است.
بدون شک در دنیای امروز که رسانه ها پیشتاز مبادلات فرهنگی میان کشورها هستند، انتقال صحیح و مناسب دستاوردهای فرهنگی-اجتماعی میان ملت های مختلف با زمینه های فرهنگی متفاوت می تواند در پیشبرد جامعه ی جهانی به صلح پایدار، موثر واقع شود.
هفته های فرهنگی به مثابه رسانه ای پویا و نوین، با حضور گرم سفیران فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، فرصتی است تا بار دیگر دستاوردهای فرهنگی مان را مرور کنیم و با بررسی و مقایسه نقاط مشترک و متفاوت فرهنگی و اجتماعی مان، افق های جدید در مناسبات دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری کرواسی را با توجه به ظرفیتهای غنی دو ملت در برابر جهانیان بگشاییم.
ما امروز بسیار خرسندیم که « هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران » را در کشور دوست، جمهوری کرواسی که مصادف با بیستمین سالگرد روابط دیپلماتیک دو کشور است، برپا داشته و توانسته ایم میراث دار و پیام آور میراث سترگ میهن اسلامی مان ایران عزیز باشیم.
باشد که این هفته فرهنگی منشا ثمراتی بیش از پیش در راستای اعتلای صلح جهانی شود.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.