پیام وزیر بهداشت به مناسبت روز داروساز

جام جم آنلاین: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، به مناسبت پنجم شهریور، روز داروساز پیامی صادر کرد.

به گزارش روز یکشنبه جام جم آنلاین از وزارت بهداشت، متن پیام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مناسبت روز داروساز به این شرح است:

پنجم شهریور ماه زاد روز تولد «محمدبن زکریای رازی»، بر کلیه داروسازان ارجمند، تلاشگران عرصه تامین، توزیع و عرضه خدمات دارویی مبارک باد.

خدمات داروسازان مربوط به روز و مقطع زمانی مشخص نبوده و هر لحظه که نیازمندی در بستر بیماری خود، به نیت برخورداری از شفای الهی دارو دریافت می‌نماید دست مهربان داروسازانی را که در صنعت داروسازی، پیشخوان داروخانه‌ها و سایر بخش‌های تامین و تدارک دارو مشغول خدمت شبانه‌روزی می‌باشند، لمس می‌نماید.

مهمترین شاهد بر وجود تاییدات الهی در این خدمات موفقیت‌های برجسته جامعه داروسازی در سال‌های اخیر می‌باشد.

افزایش دسترسی پنج برابری مردم به دارو توسط داروخانه‌ها نسبت به سال ۵۷، تامین ۹۷ درصدی داروی با کیفیت به دست تولیدکنندگان داخلی، توزیع یکپارچه داروی با کیفیت و قیمت یکسان و مناسب در سراسر کشور (به عنوان یک الگوی موفق در سطح جهان)، حضور تام چند استاد داروسازی کشور در قله افتخارات علمی و پژوهشی کشور به عنوان یک درصد دانشمندان برتر جهان، انتشار بیشترین مقاله علمی معتبر توسط دانشکده‌ها و مراکز پژوهشی داروسازی در مقایسه با سایر مراکز مشابه در سطح کشور، قرار گرفتن نام ایران در بین چند کشور انگشت شمار در زمینه تولید پیچیده‌ترین مولکول‌های دارویی نیازمند فناوری بالا و بیولوژیک در جهان و ده‌ها افتخار انکارناپذیر دیگر همگی از وجود لطف و تایید الهی بر زحمات و خدمات این قشر فرهیخته حکایت می‌نماید.

شاید مقایسه آماری تعداد داروسازان کشور با سایر فارغ‌التحصیلان رشته‌های دانشگاهی و تعداد اندک دارندگان مدرک تحصیلی داروسازی خود شاهدی روشن بر موفقیت‌های آثار خدمات این گروه کوچک ولی تاثیرگذار باشد.

کارهای بسیاری برای ارتقا ایفای نقش داروساز وجود دارد که اهم آنها توجه به ارتقای کیفیت ارائه خدمات دارویی، ارتقای کیفیت داروهای تولید داخل با هدف توسعه بازارهای صادراتی جدید و تولید مولکول‌های دارویی پیچیده وارداتی بوده و حصول هر یک از اهداف فوق خود مستلزم برخورداری از تلاش و همتی مضاعف در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی و تنها با تاییدات الهی این قله‌ها قابل فتح می‌باشد. گرچه توفیقات قبلی داروسازان نیل به این موفقیت‌ها را کاملاً به اثبات رسانده است.

در پایان سلامتی و موفقیت‌های روزافزون جامعه ارجمند داروسازی کشور را در نیل به هدف بزرگ مرجعیت علمی و رفع نیازهای جامعه از خداوند متعال خواستارم.

دکتر مرضیه وحید دستجردی
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.