پیام کوتاه عامل جدید مرگ نوجوانان

۲۳اردیبهشت، موبنا- ارسال پیامک در حین رانندگی یکی از مهم‌ترین دلایل مرگ و میر نوجوانان در آمریکا شناخته شده است.

تا کنون مصرف الکل توسط رانندگان را یکی از دلایل اصلی تصادفات جاده‌ای می‌دانستند، اما به تازگی ارسال پیامک جایگزین این عامل شده است و سالانه جان بسیاری از نوجوانان و جوانان را می‌گیرد.
آمارها نشان داده که سالانه تنها در نیویورک بیش از سه هزار نفر به سبب استفاده از گوشی موبایل در حین رانندگی یا موتورسواری جان خود را از دست می‌دهند.
این در حالی است که تعداد اشخاصی که به سبب مصرف الکل تصادف کرده و جان خود را از دست می‌دهند دو هزار و ۷۰۰ نفر برآورد شده است.
تحقیقات نشان داده ۵۷ درصد همه نوجوانان در حال رانندگی از سرویس پیامک استفاده می‌کنند و اکثر آنها اعلام کرده‌اند که این کار را بدون توجه به قانون انجام می‌دهند.
بر این اساس به منظور آگاهی از خطرات ناشی از استفاده از موبایل در حین رانندگی، کلاس‌هایی برای بحث دربارهٔ خطرات ارسال و دریافت پیامک در ایالات متحده آمریکا برگزار می‌شود.
از سوی دیگر جرایم رانندگی سنگینی برای اشخاصی که در حین رانندگی از موبایل برای ارسال پیامک استفاده می‌کنند در نظر گرفته شده است.
بر این اساس در آمریکا مبلغ جریمه رانندگی برای ارسال پیامک ۱۳۸ دلار تعیین شده است.
گزارش‌ها حاکی است ۲۳ برابر بیشتر احتمال تصادف برای کسانی که هنگام رانندگی پیامک ارسال می‌کنند وجود دارد، زیرا ۷۹ درصد حواس راننده به پیامک جلب می‌شود و کمتر متوجه اتفاقاتی است که در جاده می‌افتد.

IT Iran
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.