پیرترین و جوانترین داوطلبان کنکور سراسری

جام جم آنلاین: معاون سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به پیرترین و جوانترین داوطلبان کنکور سراسری گفت: پیرترین داوطلب ۷۷ سال سن از تهران و جوانترین داوطلب با ۱۴ سال سن از کرمانشاه هستند که هر دو در گروه علوم تجربی شرکت کرده اند.

سید جلال طباطبایی در نشست خبری کنکور سراسری سال ۹۱ گفت: علاوه بر این افراد یک مرد متولد ۱۳۱۶ که در سال ۱۳۹۰ دیپلم گرفته است از آستانه اشرفیه در گروه علوم انسانی شرکت کرده است. همچنین دو زن متولد سال ۱۳۱۹ نیز از تهران و مشهد جزء گروه مسن ترین داوطلبان کنکور ۹۱ هستند.

وی افزود: علاوه بر شرکت یک داوطلب ۱۴ ساله که متولد سال ۷۷ است، ۵ نوجوان متولد سال ۱۳۷۹ هستند که به صورت آزمایشی در این کنکور شرکت کرده اند.

طباطبایی گفت: امسال پس از ثبت نام داوطلبان متوجه شدیم که ۵۰ هزار نفر از نظر گروه آزمایشی با دیپلم خود مغایرت داشتند که پس از بررسی ها و ارسال پیامک به این داوطلبان مشخص شد پنج هزار نفر در درج دیپلم و گروه آزمایشی خود اشتباه کرده بودند که این موضوع حل شد.

وی افزود: ۳۴۶ حوزه آزمون در داخل کشور تعیین شده است و ۷۷۵ نفر هم در ۲۸ حوزه آزمون در ۲۶ کشور خارجی در آزمون سراسری امسال شرکت می کنند.

معاون سازمان سنجش اظهار داشت: استان فارس با ۴۲ حوزه بیشترین تعداد حوزه های امتحانی را دارد و پس از آن استان تهران با ۳۹ حوزه شامل ۲۷ حوزه در شهر تهران و ۱۲ حوزه در اطراف تهران، در رده بعدی قرار دارد. همچنین سه میلیون دفترچه کنکور سراسری ۹۱ در ۱۸ نوع چاپ شده اند.(مهر)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.