پیشبرد اهداف نظام سلامت توسط انجمن‌های علمی

۱فروردین ۱۳،

مقررات و مشکلاتی که در سیستم های دولتی در پیشبرد اهداف و برنامه‌های آنها وجود دارد، شامل انجمن‌ها نشده بنابراین می‌توانند رسالتها و نقش خود را در نظام سلامت راحت تر انجام دهند.

دکتر محسن توکلی عضو هیات مدیره انجمن جراحان ارتوپدی ایران انجمن‌های علمی را ارگان‌های غیر دولتی عنوان کرد و به خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:از آن جا که هیات مدیره انجمن‌های علمی داوطلبانه و صرفا جهت خدمت و پیشبرد اهداف انجمن انتخاب می‌شوند بنابراین اهداف و برنامه‌های هیات مدیره و انجمن ها با درجه خلوص خاصی انجام و موثر و همه گیرتر خواهد بود.

وی افزود: این انجمن‌ها صرفا در مورد مسائل علمی خاص آن انجمن‌ها فعالیت دارند که در مواردی نیز مشکلات علمی و صنفی با هم ادغام شده و نمی‌توان آنها را جداا از هم دانست.         

                                                  

وی با بیان این که در رشته ارتوپدی وابستگی شدیدی بین اعمال جراحی و تجهیزات پزشکی وجود دارد اذعان داشت: هنگامی که این تجهیزات در دسترس نباشد و یا به دلیل گرانی که امروزه شاهد آن هستیم بیمار قادر به تهیه تجهیزات مورد نیاز خود نباشد اعمال جراحی کمتر شده و این امر بروی مسائل اقتصادی قشر جراحان ارتوپد تاثیر گذار خواهد بود./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.