پیشرفت ۸۰ درصدی طرح احداث خطوط لوله و تلمبه خانه های غرب کارون

دوشنبه ۱۵آبان۹۱ به نقل از باشگاه خبر نگاران جوان در پورتال خبری ممتاز نیوز انتشار یافته است،

پیشرفت فیزیکی پروژه احداث خطوط لوله و تلمبه خانه ها در غرب کارون در حالی به مرز ۸۰ درصد در پایان شهریورماه امسال رسیده است که پیشرفت آن در این مقطع وقتی طبق برنامه، حدود ۵۰ درصد برآورد می شد.

به گزارش تفسیری خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، پروژه احداث خطوط لوله و تلمبه خانه ها در غرب کارون که با کارفرمایی شرکت متن و در جهتی اجرایی شدن طرح صادرات نفت خام میدان آزادگان از منطقه بهرگان دنبال می شود، طی ۶ ماهه ابتدای سال جاری از پیشرفت مطلوبی برخوردار بوده واز برنامه پیش بینی شده جلوتر بوده است.

بر اساس این گزارش تفسیری، پروژه احداث خطوط لوله و تلمبه خانه ها در غرب کارون در پنج بخش مجزا شامل اجرای خط لوله و تلمبه خانه ها در قطعه اول، اجرای خط لوله و تلمبه خانه ها در قطعه دوم، احداث تلمبه خانه ممزوج و ایستگاه میترینگ بهرگان، احداث پست برق تلمبه خانه ممزوج و توسعه پست برق امیدیه و احداث تلمبه خانه غرب کارون دنبال می شود که در قطعه اول، احداث خط لوله نفت خام سنگین به طول ۱۴۵ کیلومتر در مسیر اهواز به بهرگان و در قطعه دوم، احداث خط لوله نفت خام سنگین به طول ۱۶۰ کیلومتر در همین مسیر، در دست اقدام است.

در این میان، هم اکنون عملیات اجرایی شامل حفاری کانال، لوله گذاری، جوشکاری، رادیوگرافی، عایق کاری و ماسه ریزی در بخش احداث خط لوله و تلمبه خانه های غرب کارون با جدیت ادامه دارد؛ همچنین بخش عمده ای از عملیات اجرایی احداث تلمبه خانه امیدیه انجام پیمانکار طرح احداث تلمبه خانه غرب کارون نیز مشخص شده است.

طبق این گزارش تفسیری: در بخش احداث پست برق، ساختمان کنترل در مرحله سفت کاری قرار دارد و بخش عمده فونداسیون تجهیزات برقی ساخته شده است؛ همچنین تاکنون سه برج نصب شده و تعدادی نیز در حال مونتاژ است.

گفتنی است پروژه احداث خطوط لوله و تلمبه خانه ها در غرب کارون به عنوان بخشی از طرح بزرگ صادرات نفت خام آزادگان از منطقه بهرگان، در دستور کار قرار دارد. بر مبنای طرح صادرات نفت آزادگان از بهرگان، قرار است نفت تولیدی از میدان آزادگان پس از ارسال به واحد بهره برداری شماره ۳ اهواز و فراورش در این واحد، به تلمبه خانه امیدیه و سپس به تلمبه خانه گوره و در نهایت به منطقه بهرگان انتقال یابد؛ این نفت در مخازن ویژه در حال ساخت در بهرگان ذخیره می شود و به وسیله یک خط لوله به گوی شناور (به منظور صادرات) ارسال می شود./ر


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.