پیش‌نویس اصلاح قانون انتخابات به صورت طرح دوفوریتی تقدیم مجلس می‌شود

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور گفت: ‌دو فوریت طرح پیش‌نویس اصلاح قانون انتخابات به زودی در صحن علنی مجلس قرائت خواهد شد.

امیر خجسته نماینده همدان در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران از تهیه طرح دوفوریتی پیش‌نویس اصلاح قانون انتخابات خبر داد و گفت:‌ پیش‌نویس اصلاح قانون انتخابات تا هفته آینده در کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور تنظیم شده و به صحن علنی ارسال خواهد شد.

وی گفت: در صورت موافقت نمایندگان با دو فوریت این طرح، رسیدگی به طرح اصلاح قانون انتخابات در دستور کار کمیسیون شوراها به صورت جدی قرار خواهد گرفت.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر با همفکری مجمع تشخیص مصلحت نظام، شورای نگهبان، قانون اساسی، وزارت کشور و مجلس در حال تهیه و تنظیم پیش‌نویس اصلاح قانون انتخابات هستند.

خجسته افزود: همچنین در تنظیم این طرح مرکز‌ پژوهش‌های مجلس نیز نظرات کارشناسی خود را به ما اعلام کرده است.

رئیس مجمع نمایندگان استان همدان خاطرنشان کرد:‌ اصلاح قانون انتخابات تا قبل از انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری به پایان رسیده و انتخابات آتی طبق قانون جدید برگزار خواهد شد.

گفتنی است؛ اصلاح قانون انتخابات از سالها پیش در مجلس مطرح بوده ولی هر سال به علت تداخل زمان اصلاح با انتخابات ریاست جمهوری به دلیل شائبه سیاسی‌بودن این موضوع از بررسی اصلاح قانون انتخابات امتناع می‌کردند لذا این قانون از چندی پیش در دستور کار کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس قرار گرفته و در حال بررسی است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.