پیش بینی ۳۰ میلیارد یورو برای ساخت قطعات و تجهیزات پتروشیمی

رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت گفت: برای توسعه ساخت قطعات تجهیزات پتروشیمی بیش از ۳۰ میلیارد یورو برآورد شده است.

سیروس تالاری در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان این مطلب که سرمایه گذاری و تامین مالی سازندگان تجهیزات صنعت نفت از اولویت اساس انجمن سازندگان است افزود: شرکت سازندگان در همین راستا تفاهم نامه ای با شرکت صنایع ملی پتروشیمی امضا کرده تا نیازها را شناسایی و در جهت رفع نیازها گامی اساسی بردارد.

وی تصریح کرد: تفاهم نامه مراحل عملیاتی را طی می کنند و به زودی قراردادهایی به امضا رسید و مراحل اجرایی خود را آغاز خواهند کرد.
تالاری اظهار داشت: میزان سرمایه برای تجهیزات طرح های پتروشیمی هنوز نهایی نشده است و پیش بینی می شود در کل ۳۰ میلیارد یورو در این زمینه اختصاص یابد.

رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت تاکید کرد: همچنین تفاهم نامه ای نیز با شرکت نفت و گاز پارس جنوبی برای تامین نیاز ۱۰ پالایشگاه به مدت قرارداد ۵ ساله بسته شده است در این خصوص هم جلساتی تشکیل شده و در حال دسته بندی طرح ها هستیم.

وی اضافه کرد: با توافق صورت گرفته میان انجمن و مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران به زودی ستاد مشترکی در شرکت نفت با حضور نمایندگان کمیسیون انرژی مجلس،  اتاق بازرگانی  و نمایندگان حقوقی سازندگان تشکیل خواهد شد تا روند همکاری مطلوب تر و گسترده صورت گیرد.

تالاری تصریح کرد: با توجه به این سازندگان ایرانی از توان بالایی برخوردار هستند در همین راستا طراحی و ساخت قطعات و تجهیزات توسط مهندسان ایرانی ساخته می شود و در حال حاضر صنعتگران کشور در ساخت قطعات به سمت بومی شدن حرکت می کنند و امید است که پیشرفت ها و موفقیت های بی نظیر در این مسیر برداریم./س


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.