پیش نویس قانون جدید تامین اجتماعی

جام جم آنلاین: سعید مرتضوی اصلاح قانون تامین اجتماعی را از مهمترین اولویت‌های این سازمان عنوان کرد و گفت: پس از ارزیابی‌ها و مطالعات گسترده پیش نویس قانون جدید در مراحل نهایی قرار دارد و در آینده نزدیک در هیات دولت بررسی و برای تصویب نهایی به مجلس شورای اسلامی ارائه خواهد شد.

به گزارش روز چهارشنبه جام جم آنلاین به نقل از اداره ‌کل روابط عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در مراسم افتتاح طرح توسعه بیمارستان تامین اجتماعی ولی‌ عصر (عج) قائمشهر که با حضور استاندار مازندران، امام جمعه قائمشهر، نماینده قائمشهر در مجلس شورای اسلامی و شماری از مدیران استان مازندران برگزار شد، گفت: قانون فعلی تامین اجتماعی مصوب سال ۱۳۵۴ است و طی ۳۷ سال که از تصویب آن می‌گذرد نیز اضافات و تفسیرهایی داشته است و در حال حاضر دارای کاستی‌ها، تناقضات و ابهاماتی است که اصلاح این قانون بسیار ضروری است و از اولویت‌های ماست و طی ماه‌های آینده پیش نویس قانون جدید تامین اجتماعی برای تصویب و ارائه به مجلس شورای اسلامی از طریق هیات دولت آماده می‌شود.

وی دریافت مطالبات تامین اجتماعی از دولت را از مهمترین اقدامات انجام شده در تامین اجتماعی عنوان کرد و افزود: تایید مطالبات ۳۵ هزار میلیارد تومانی تامین اجتماعی از سوی دولت و تصویب واگذاری سهام ممتاز، اقدامی ارزشمند در راستای وصول مطالبات تامین اجتماعی است.

مرتضوی از واگذاری سهام ۳۷ شرکت دولتی به سازمان تامین اجتماعی در راستای اجرای مصوبه هیات دولت خبر داد و اظهارداشت: یکی از شرکت‌های واگذار شده مجموعه هلتهای هما است که طی روزهای آینده به تامین اجتماعی تحویل می‌شود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی پرداخت ۱۲۰۰ میلیارد تومان به مراکز درمانی طرف قرارداد را از دیگر اقدامات انجام شده در آغاز فعالیت خود عنوان کرد و افزود: با این پرداخت مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد که به مدت ۹ ماه به تعویق افتاده بود تسویه شد و طی روزهای آینده نیز مطالبات مربوط به فروردین و اردیبهشت مراکز طرف قرارداد با تامین اجتماعی پرداخت می‌شود.

آیت الله معلمی نماینده مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه قائمشهر نیز در این مراسم توسعه بیمارستان ولی عصر (عج) قائم شهر را زمینه ساز ارائه خدمات مطلوب به بیمه‌شدگان و جامعه کارگری این شهرستان دانست و گفت: تامین اجتماعی خدمات گسترده‌ای به کارگران و بازنشستگان ارائه می دهد و امیدواریم حضور دکتر مرتضوی در این شهرستان منجر به ارتقاء هر چه بیشتر تامین اجتماعی و رفع مشکلات کارگران باشد.

پروژه توسعه بیمارستان ولی عصر (عج) قائم شهر با زیربنای تقریبی هفت هزار متر مربع شامل اورژانس، درمانگاه تخصصی، بخش دیالیز، واحدهای پاراکلینیک و ۱۰۰ تخت بستری به بهره‌برداری رسید. این پروژه در چهار بخش ۲۵ تختی طراحی و با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال احداث شده و ۱۵ میلیارد ریال نیز برای تجهیز آن هزینه شده است.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.