پیوند ملت ایران با ملت‌های انقلابی مستحکم است

۱۹م اسفند ،

احمدی‌نژاد در جمع خبرنگاران در فرودگاه مهرآباد:

رییس جمهور گفت: به عنوان یک وظیفه انقلابی در مراسم بزرگداشت هوگوچاوز شرکت کردیم تا اعلام کنیم پیوند ملت ایران با ملت‌های انقلابی مستحکم است و دشمنان، تصور نکنند که خلاء و گسستی بوجود آمده است.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری؛ “محمود احمدی‌نژاد” بعد از ظهر امروز (شنبه) پس از بازگشت از سفر به ونزوئلا برای شرکت در مراسم گرامیداشت “هوگو چاوز” در جمع خبرنگاران اظهار داشت: منطقه آمریکای لاتین از لحاظ منابع طبیعی و انسانی منطقه بسیار مهم و کم‌نظیری است که البته متأسفانه تحت تأثیر مستکبران و استعمارگران، حتی رسانه‌ها هم، ظرفیت‌ها، استعدادها و اندیشه و فرهنگ مردم این منطقه را به درستی معرفی نکرده‌اند.

رییس جمهور با بیان اینکه آمریکای لاتین دارای فرهنگ، تمدن بالا و مردمانی شجاع، صمیمی و مذهبی است، خاطر نشان کرد: استعمارگران ۴۰۰ سال در منطقه آمریکای لاتین سیطره داشته و جنایات و کشتارهای وسیعی در آنجا انجام داده‌اند که برخی از اقدامات آنها به لحاظ ابعاد جنایت بی‌سابقه است.

احمدی‌نژاد گفت: ملت‌های آمریکای لاتین در این ۴۰۰ سال مدام برای عزت، پیشرفت‌ و تسلط بر منابع خود در حال مبارزه بودند و نهضت‌های فراوانی در این مدت شکل گرفته که تقریباً تمامی آنها توسط استعمارگران به شدت سرکوب شده است.

وی خاطرنشان کرد: در طی ۶۰-۵۰ سال قبل شکل مبارزه مردم آمریکای لاتین با حضور در انتخابات و به دست گرفتن قدرت توسط مردم تغییر یافته، اما این اقدامات نیز توسط مستکبران با سرکوب و کودتا محدود شده است.

رییس جمهور با بیان اینکه در دهه اخیر موج جدیدی از آزادی‌خواهی مردم آمریکای لاتین آغاز شده است، گفت: رهبری این موج جدید را هوگو چاوز بر عهده داشت و وی با استفاده از همه تجربیات تاریخی و شناخت نهضت‌های آزادی‌بخش در این مسیر قرار گرفت.

احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه چاوز انسانی حقیقتاً انقلابی بود و از شرایط تاریخی و بین‌المللی جهان شناخت کامل داشت، خاطر نشان کرد: هوگو چاوز برای آزادی و استقلال آمریکای لاتین که استعمارگران این منطقه را حیات خلوت خود می‌دانند، قیام کرد؛ البته نگاه او جهانی و بین‌المللی و به دنبال برادری و دوستی و دفاع از حقوق همه ملت‌ها بود.

رییس جمهور گفت: چاوز همان اهداف و آرمانی که ملت ایران و انقلاب اسلامی به دنبال آن بود را در پیش گرفت و حرکتی را در این راستا آغاز کرد که با موفقیت نیز همراه بود به گونه‌ای که اگر امروز در هر جای آمریکای لاتین انتخاباتی حتی نسبتاً آزاد برگزار شود، یاران چاوز رأی بالایی خواهند آورد.

احمدی‌نژاد گفت: هوگو چاوز در بین حرکت‌های آزادی‌بخش منطقه آمریکای لاتین و دمیدن روح خودباوری، اعتماد به نفس و آگاهی بخشی به ملت‌ها بویژه ملت‌های آمریکای لاتین نقش محوری را بر عهده داشت.

رییس جمهور با بیان اینکه هوگو چاوز به دنبال ایجاد پیوندی عمیق بین انقلاب اسلامی ایران و انقلاب‌های آمریکای لاتین بود، اظهار داشت: چاوز همواره در سخنرانی‌های خود انقلاب اسلامی ایران را با انقلاب‌های آمریکای لاتین در یک جهت و همراه و یکسو معرفی می‌کرد و تقریباً در تمامی سخنرانی‌های خود به راه و مرام امام راحل(ره) تأکید می‌نمود.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه دامنه حرکت و روش هوگو چاوز در بدنه اجتماعی و توده‌های مردمی آمریکای لاتین نهادینه شده است، گفت: چاوز به آمریکای لاتین و به موج انقلابی‌گری که متکی بر توده‌های مردمی و ارزش‌های انسانی بود، خدمات زیادی کرد؛ چاوز انسان آزاده، ادیب، تاریخ‌شناس و کاملاً مردمی بود و مردم نیز عاشق او بودند.

رییس جمهور با بیان اینکه با درگذشت هوگو چاوز به واسطه بیماری مشکوک عده‌ای تصور کردند که خلاء بزرگی بوجود آمده است، اظهار داشت: پس از درگذشت هوگو چاوز برخی تصور کردند که می‌توانند به موج انقلابی‌گری ملت‌ها آسیب بزنند و بعضی از دوستان و مردم آمریکای لاتین نیز از این موضوع نگران بودند، به همین دلیل حضور در مراسم بزرگداشت چاوز بسیار حائز اهمیت بود.

احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: شاید قبل از مراسم بزرگداشت چاوز عده‌ای آن‌گونه که باید شخصیت چاوز را نمی‌شناختند، اما زمانی که روسای جمهور و مقامات عالی‌رتبه ۵۴ در مراسم وی به صورت کاملاً داوطلبانه شرکت کردند، این موضوع نشان داد که چاوز از شخصیت بین‌المللی و جایگاه بسیار بالایی در بین ملت‌ها برخوردار بود.

رییس جمهور خاطر نشان کرد: در مراسم بزرگداشت هوگو چاوز سران تمام کشورهای آمریکای لاتین و رهبران ونزوئلا و گروه‌های اجتماعی حضور یافته و با یکدیگر میثاق بستند که راه چاوز را با جدیت ادامه دهند.

احمدی‌نژاد خاطر نشان کرد: دشمنان تصور می‌کردند که با مرگ چاوز شعله‌های اندیشه انقلابی‌گری خاموش خواهد شد، اما چه بسا درگذشت چاوز، ابعاد اندیشه انقلابی را در آمریکای لاتین چندین برابر کرد.

رییس جمهور گفت: در مراسم درگذشت هوگو چاوز پیام همبستگی ملت ایران را ابلاغ کردم و تأکید کردیم که روابط جمهوری اسلامی ایران با آمریکای لاتین ریشه‌دار و براساس عدالت و برادری و با قوت ادامه خواهد یافت.

احمدی‌نژاد با تأکید بر اینکه امروز رفتار چاوز در آمریکای لاتین و در بسیاری از نقاط جهان به یک فرهنگ تبدیل شده است، اظهار داشت: ویژگی‌های شخصیتی و رفتاری هوگو چاوز از جمله مردمی بودن، ایستادگی در برابر استکبار، صداقت و وفاداری و ناچیز دانستن ابهت مستکبران در بین ملت‌ها به یک فرهنگ تبدیل شده است.

رییس جمهور ادامه داد: همه کسانی که در مراسم تشییع هوگو چاوز شرکت داشتند از سیاسیون تا رهبران کلیسا بر ایمان، پاکی و موحد بودن هوگو چاوز و نیز علاقه چاوز به انقلاب اسلامی ایران تأکید داشتند.

احمدی‌نژاد خاطر نشان کرد: با درگذشت هوگو چاوز مسئولیت تمام کسانی که به دنبال اصلاح جهان و نجات ملت‌ها می باشند، سنگین‌تر شده است، اما از طرفی بسیار امیدواریم که حرکت‌های آزادی‌بخش ملت‌ها علیه مستکبران با گستردگی بیشتر ادامه خواهد یافت و به‌خصوص مردم آمریکای لاتین این راه را به خوبی شناخته و آن را دنبال خواهند کرد.

رییس جمهور تصریح کرد: روابط و همکاری‌های ملت ایران به عنوان پیشگام و پیشتاز حرکت‌های آزادیبخش در جهان با سایر ملت‌ها هر روز مستحکم‌تر خواهد شد.

انتهای پیام/ش


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.