پژمان‌فر: از هر طیف یک گروه در انتخابات شرکت کند

۱۶م اسفند ،

2154-1.jpg

یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس دربارهٔ تعدد کسانی که نسبت به کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری سال آینده اعلام آمادگی کرده‌اند، گفت: اصل تعدد دربارهٔ کسانی که واجد شرایط می باشند سیاست بدی نیست. اما تعدد از این جهت خوب است که اشخاص با سلیقه‌های مختلف به میدان بیایند ولی این که در یک سلیقه واحد چندین نفر وارد عرصه شوند نامناسب است.

نصرالله پژمان‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) خاطر نشان کرد: چیزی که در بحث انتخابات مسلم است این است که انتخابات یک میدان است تا کسانی که واجد شرایط می باشند در معرض انتخاب مردم قرار گیرند و مردم از بین واجدین شرایط یک نفر را انتخاب کنند، اما متاسفانه چیزی که رایج است این است که بعضی از این فرصت سوءاستفاده می‌کنند و با مقاصد دیگری وارد عرصه انتخابات می‌شوند؛ این کار طبیعتا فضای انتخابات را از شادی و نشاطی که باید داشته باشد می‌اندازد.

او ادامه داد: برای این که بتوانیم انتخابات سالمی داشته باشیم و نتایج خوبی بگیریم باید شرایط را برای یک رقابت سالم و در بین اشخاصی که واجد شرایط می باشند ایجاد کنیم. این که اشخاصی ثبت نام می‌کنند و زمینه سوءاستفاده را هم در داخل کشور و هم خارج از کشور فراهم می‌کنند و سبب می‌شوند تعدادی به سمت کشور و نظام هجمه وارد کنند و بعضا سبب زیرسوال بردن اصل انتخابات می‌شوند امری ناشایست است. به همین سبب هم بود که در رابطه با بحث انتخابات طرحی در مجلس مطرح شد که ورود بعضی اشخاص دراین عرصه مدیریت شود و جلوی بعضی از اشخاص گرفته شود.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با ابراز امیدواری از این که مسئولین ضوابطی داشته باشند تا نسبت به کسانی که واجد شرایط نیستند برخورد مقتضی صورت گیرد، تاکید کرد: اصل تعدد دربارهٔ کسانی که واجد شرایط می باشند سیاست بدی نیست تا کسانی که واجد شرایط می باشند به یک یا دو نفر محدود نشوند، اما چیزی که بد است این است که اکثریت به واسطه تعدد آرا و شکستی که در آرا ایجاد شود نتوانند کرسی را به دست بگیرند.

پژمان‌فر در ادامه تصریح کرد: این اتفاق بعضا به واسطه این است که اشخاصی متقاعد نشده‌اند و به نظر من بی‌سلیقه‌گی به خرج داده‌اند و سبب شده که تشدد آرا ایجاد شود. در مورد اصولگرایان هم به اعتقاد من آنها باید حداقل مقدور اگر تفاوت ماهوی ندارند و همه آنها تعیین کننده یک نتیجه می باشند باهم کنار بیایند و نسبت به اینکه می‌توانند نشاط بیشتری را در فضای انتخابات ایجاد کنند اقدام کنند تا هم سبب دلسردی اکثریت نشوند و هم نتیجه کارشان منتهی به این شود که کسی که واجد شرایط است راهی به مسوولیت پیدا کند.

وی در بخش پایانی سخنانش گفت: تعدد کاندیداها از این جهت که اشخاص با سلیقه‌های مختلف به میدان بیایند ارزشمند است اما اینکه تعدد از این موضوع عبور کند و به اینجا برسد که در یک سلیقه واحد چندین نفر وارد عرصه شوند نامناسب است. یعنی ما باید کاری کنیم که از هر برداشت و سلیقه واحدی یک گروه بالا بیاید به طور مثال اگر اصولگرایان باهم تفاوت مبنایی ندارند یک نفر از آنها در انتخابات شرکت کند. از سوی دیگر طیف‌های مقابل هم شرکت کنند تا نتیجه انتخابات را براساس یک رویه غلط از دست ندهیم.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.