پژوهش‌های محقق ایرانی درباره فرهنگ و قالی ایران به فارسی بازگردانی شد

محمود اسعدی نویسنده و محقق در گفتگو با خبرنگار مهر گفت:‌ «قالی مشرق زمین» یک مجموعه جامع و دو جلدی هزار و یک صفحه‌ای است که تحلیلی درباره فرهنگ ایران زمین و به ویژه قالی‌های ایرانی است. این کتاب را طاهر صباحی محقق و پژوهشگر ایرانی مقیم کشور ایتالیا نوشته است که این دو جلد محصول ۵۰ سال تحقیق و پژوهش او است.

وی افزود: از صباحی تا به حال ۲۲ جلد کتاب‌ درباه فرهنگ ایران، در ایتالیا منتشر شده است. قرار است ترجمه این کتاب تا چند ماه دیگر توسط نشر گویا به چاپ برسد. در حال حاضر کار ترجمه کتاب به پایان رسیده و در حال صفحه‌آرایی است. کمیسیون ملی یونسکو هم در انتشار این کتاب مشارکت خواهد داشت و امیدواریم بتوانیم این کتاب را طی مراسمی رونمایی کنیم. چون برای اولین بار است که چنین اثر به صورت ترجمه درباره فرهنگ و قالی ایرانی در کشورمان منتشر می‌شود.

اسعدی ادامه داد: بخش اعظم این کتاب به تمام قالی‌هایی که طی قرون اخیر در ایران تولید شده‌اند، می‌پردازد و نقش و نگار این آثار هنری به طول مفصل مورد بررسی قرار گرفته و تشریح شده‌اند. بازگردانی این کار با حضور یک نفر مترجم اصلی و چند نفر همکار انجام شد و من هم سرپرستی و ویرایش متون را به عهده داشتم.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.