پژویان استعفا کرد: دولتی ها مجبورم کردند

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

پژویان با اعلام خبر استعفای خود، شایعات دربارهٔ سبب آن را رد کرد و گفت: سبب استعفای من فقط مربوط به اعمال فشاربرخی دولتی‌ها و شرکت های بزرگ اقتصادی است و به هیچ عنوان ربطی به هلدینگ خلیج فارس ندارد.
 
پژویان در مصاحبه با ممتاز نیوز، گفت: تاکنون هیچ مسئول دولتی در رابطه با اعلام استعفای من از ریاست شورای رقابت، اظهار نظری نکرده است.
 
 
جمشید پژویان، دربارهٔ موضوع هلدینگ خیلج فارس، تاکید کرد: این موضوع مصوبه‌ای بود که حدود هفت، هشت ماه قبل در رابطه با بحث واگذاری هلدینگ خلیج فارس، به خصوص نحوه فروش آن، جلساتی در شورا  برگزار شده بود. این مصوبه به سبب شکایت بعضی شرکت های پتروشیمی که در عسلویه در حال فعالیت می باشند و از خدمات UTVT شرکت هلدینگ فجر و مبین استفاده می‌کنند، به شورای رقابت به منظور رفع نگرانی‌های آنها در خصوص جلوگیری از بوجود آمدن بازار انحصار در صنعت پتروشیمی، ارائه شد.
 
پژویان تصریح کرد: به همین سبب طبق مصوبه شورای رقابت مقرر شد که هیئت واگذاری پیش از فروش، اقدامات لازم را برای مجزا کردن این دو شرکت به مرحله اجرا بگذارد و آنها را جداگانه به فروش برساند، به طوری که مالکین این دو شرکت به هیچ عنوان تحت هیچ شرایطی مشترک نباشند.
 
واگذاری انجام شده به هیچ عنوان براساس مصوبات  شورای رقابت انجام نشد
 
پژویان افزود: هیات واگذاری تلاش کرد که این موضوع را از طریق درج آگهی به طور رسمی به مرحله اجرا بگذارد و شورا پس از بررسی های لازم به این نتیجه رسید که مصوبه قبلی کفایت لازم را برای بحث جداسازی و فروش مجزا شرکت های مجموعه هلدینگ خلیج فارس ندارد به همین سبب مصوبه تازهی را به منظور تاکید بیشتر بر جداسازی و فروش مجزا شرکت های پتروشیمی مجموعه مربوطه به تصویب رساند اما متاسفانه شورا پس از این مصوبات متوجه شد که واگذاری انجام شده به هیچ عنوان براساس مصوبات صادر شده از سوی شورای رقابت انجام نشده است.
 
پژویان ادامه داد: این شورا پس از فروش سهام شرکت های فجر و مبین و سهام سایر شرکت های پتروشیمی، اقدام به فسخ معامله فروش سهام هلدینگ خلیج فارس کرد زیرا از نظر این شورا همانطور که گفته شد باید ابتدا این شرکت ها تفکیک و پس از آن سهام آنها به طور جداگانه به فروش می‌رسید.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.