پژو ۲۰۶، ایرانی می‌شود

۲۴ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا نوشت:

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از آغاز تولید پژو ۲۰۶ ساخت داخل حداکثر تا یک ماه آینده خبر داد.
 

جواد نجم‌الدین در اولین همایش ملی موتورهای داخل سوز، در تالار خوارزمی دانشکده مهندسی دانشگاه سمنان با اشاره iبه اینکه این گروه صنعتی برای جهانی شدن شش توانایی را در برنامه راهبردی خود قرار داده است، خاطرنشان کرد: دارا بودن مالکیت معنوی قوای محرکه، تولید محصولات گوناگون و با کیفیت، عرضه کوتاه مدت محصول iبه بازار، کاهش iبها‌های تولید و افزایش رقابت‌پذیری محصولات از جمله راهبردهای مهم ایران خودرو در این زمینه است.
وی با اشاره iبه شرایط حاکم بر جامعه و محدودیت‌های بین‌المللی گفت: خودکفایی پلت‌فرم ۲۰۶ در دستور کار ایران خودرو قرار گرفته است. در این زمینه اولین قدم خوکفایی در ساخت مجموعه قطعات الکترونیکی این خودرو است.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو همچنین در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: iبه منظور توسعه سبد سوخت کشور، طراحی و توسعه خانواده موتور ملی دیزل برای محصولات جاری و آتی ایران خودرو در دستور کار قرار دارد.
نجم‌الدین ادامه داد: در حال حاضر پروژه طراحی و ساخت موتور دیزلی، با حجم ۱٫۵ لیتر با ساخت نمونه‌هایی از آن در دست اقدام است. اولین خودروی سواری با برند ایرانی و موتور دیزل ملی در سال ۹۳ iبه بازار عرضه خواهد شد.
وی افزود: موتور ملی دیزل ضمن تایید الزامات استاندارد یورو پنج و شش، حاوی ۱۵۰۰ سی‌سی گنجایش، ۱۱۰ اسب بخار معادل ۹۰ کیلووات توان،‌ ۲۵۶ نیوتن متر گشتاور و مصرف سوخت ۵٫۲ لیتر در هر صد کیلومتر است.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با اشاره iبه خودکفایی ایران خودرو در تولید موتورهای کم مصرف اظهار کرد: این گروه صنعتی براساس یک هدف راهبردی iبه همهی فرآیند طراحی و تولید انواع موتورهای کم مصرف دست یافته است.
وی تاکید کرد: ایران خودرو برنامه راهبردی خودکفایی موتورهای تی یو ۵ و تی یو ۳ را تدوین و ساز و کارهای لازم برای تحقق این برنامه iبه کار گرفته شده است. در جهتی کاهش مصرف سوخت در خوروهای تولیدی این شرکت، iبه کارگیری فن‌آوری میکروهیبرید روی محصولات جاری و آتی با کاهش مصرف سوخت ۱۰ درصد و استفاده از فن‌آوری مایلدهیبرید بر روی پلت‌فرم‌ها و موتورهای آتی ایران خودرو با کاهش مصرف سوخت ۲۰ درصد در دستور کار قرار گرفته است.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو iبه کارگیری و توسعه موتورهایی با فن‌آوری توربوشارژ (پرخوران) و دستیابی iبه فن‌آوری فول هیبرید را از برنامه‌های راهبردی ایران خودرو در قوای محرکه دانست.
وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون سبد سوختی تولیدات ایران خودرو iبه طور متوسط ۷۰ درصد بنزین و ۳۰ درصد گاز است که در هدفگذاری آتی، سبد سوختی این شرکت، ۶۰ درصد بنزین، ۲۰ درصد گاز، ۱۰ درصد دیزل و ۱۰ درصد هیبرید در نظر گرفته شده است که iبه تدریج سهم سوخت دیزل افزایش خواهد یافت.


خبرگزاری انتخاب |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.