پیام رئیس جمهور به مناسبت روز ملی کاهش بلایای طبیعی

به گزارش خبرگزاری مهر، متن پیام محمود احمدی نژاد به مناسبت روز ملی کاهش اثرات بلایای طبیعی، به این شرح است:

نامگذاری بیستم مهرماه به عنوان روز ملی کاهش اثرات بلایای طبیعی از وجوه گوناگونی دارای اهمیت بوده و ضروری است با گرامیداشت این مناسبت، بیش از پیش راهکارهای کاهش اثرات آسیب‌ها و بلایای طبیعی مورد توجه جدی قرار گیرد.

آسیب‌شناسی شهرها و روستاهای کشور در برابر سوانح و بلایای طبیعی از جمله مسائل مهمی است که در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همواره مورد مطالعه، برنامه‌ریزی و اهتمام جدی قرار گرفته است اما به فضل خدا این موضوع در نظام برنامه‌ریزی دولت‌های نهم و دهم به جدّ مورد توجه قرار گرفته و گامهای اساسی در راه مهار و مقابله با عواقب ناگوار اینگونه حوادث برداشته شده است که تا نقطه مطلوب، این حرکت امید بخش تداوم خواهد یافت.

وقوع حوادث غیرمترقبه و ناگهانی که متأسفانه اخیراً شاهد آثار دردناک آن در استان آذربایجان شرقی بودیم. گذشته از پیامدهای عاطفی و تألمات روحی آن، اثرات فراوانی بر اقتصاد کشور دارد. از همین رو، این حوادث بیش از هر چیز نیازمند برخورد عالمانه و تشریک مساعی همه دستگاههای ذیربط است. بدون تردیدآگاهی بخشی و وجود مدیریتی قوی و کارآمد و همکاری و همفکری همه دست‌اندرکاران، از عوامل مؤثر و کارساز در پیشگیری و کاهش خسارات است.

شایسته است با نگاه دانش‌محور و با بهره‌گیری هرچه بیشتر از یافته‌های علمی و تجارب بدست آمده، کلیه شهرها و مناطق روستایی کشور در برابر مخاطرات ناشی از پدیده‌های مصونیت یافته و خسارات جانی و مالی آنها در برابر حوادث طبیعی مطابق با استانداردهای جهانی به حداقل ممکن کاهش یابد.

این روز فرصت مغتنمی است تا از زحمات و تلاش‌های همه مسئولان و دست‌اندرکاران امور امدادی، کارگروه‌های تخصصی ملی و استانی، مدیریت بحران و کارشناسان امور حوادث، بازسازی و بازتوانی مناطق آسیب‌دیده قدردانی و سپاسگزاری شود. امید است با برنامه‌ریزی و تلاش هرچه بیشتر دست‌اندرکاران امر روز به روز شاهد کاهش اثرات بلایای طبیعی در کشور باشیم.

با پاسداشت مجدد این روز و تقدیر از همه کسانی که در این امر خطیر تلاش می‌کنند سعادت و سلامتی و اعتلای نام میهن اسلامی و ملت بزرگوار ایران را از درگاه خداوند بزرگ مسألت دارم.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.