پیام معاون هنری ارشاد به جشنواره بیست و نهم موسیقی فجر

گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز

علی مرادخانی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد به بیست و نهمین جشنواره موسیقی فجر پیام داد.

به گزارش هنرآنلاین و به نقل از ستاد خبری بیست و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر، مرادخانی در این پیام آورده است: از روزهای آغازین انقلاب اسلامی،هنرمندان ایران و از جمله هنرمندان عرصه موسیقی با آفرینش آثار متناسب با شرایط تحول خواه اجتماعی مردم در برابر ظلم و استبداد واکنش نشان دادند و هنر موسیقی را در خدمت باورها و خواسته‌های مردم به صحنه آوردند.

در سال‌های پس از پیروزی نیز هنر موسیقی مانند هر پدیده برآمده از متن جامعه با همت و تعهد اجتماعی هنرمندان توانمند کشور، آثار ماندگاری را خلق و متناسب با تحولات اجتماعی در ادوار مختلف دفاع مقدس، سازندگی و مقاومت سیاسی و اقتصادی در برابر تهدیدها و تحریم‌ها، نغمه‌های دلنشین‌ساز و آواز را به گوش رساند.

او در ادامه این پیام آورده است: با نگاهی به کمیت و کیفیت تولید آثار موسیقایی، درمی‌یابیم هرگاه سیاست‌گذاری و حمایت لازم صورت پذیرفته است، تعداد آثار موسیقی فاخر و ارزشمند افزایش یافته و هرگاه از توجه و مهرورزی نسبت به هنر و هنرمندان فرهیخته موسیقی غفلت شده است، از حضور فعال هنرمندان و آثار فاخر آن‌ها محروم مانده‌ایم و این بیشترین امکان ارتباط و اثرگذاری در قیاس با سایر عوامل ارتباط هنر و مردم برخوردار است.

راهبردها و رویکردهای معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی براساس این واقعیت برای رشد و بالندگی بیش از پیش هنر موسیقی در راه روشنی باطن و پرورش عواطف انسانی و تخفیف آلام و آسیب‌های روانی و اجتماعی برنامه‌های اصولی و روشمندی را تدوین نموده و به لطف الهی و همت و تلاش مدیران، هنرمندان فعالان امور هنری به اجرا خواهد گذاشت. ما برآنیم تا شرایطی فراهم شود که هنرمندان فارغ از دغدغه‌ها و نگرانی‌های مزاحم، بتوانند آثار هنری خود را با حداکثر حمایت و با طراحی سیستم هوشمند و متکی بر خودگردانی فرآیندها توسط اصحاب هنر، هماهنگ با سیاست‌های فرهنگی و هنری دولت محترم، با سرعت و دقت تولید و عرضه نمایند.

مرادخانی در ادامه پیام خود چنین آورده است: جشنواره بین‌الملی موسیقی فجر نیز با همین نگرش مراحل نهایی خود را پیموده است و در سال‌های آتی نیز به نحو جامع‌تر و شایسته‌تر برگزار خواهد شد و امیدوارم آثاری که در جشنواره بیست و نهم ارائه شد، در حد ظرفیت و محدودیت‌های خود توانسته‌ باشد رضایت خاطر مردم شریف و حق‌شناس به ویژه جامعه هنری کشور را تا حدودی فراهم نموده باشد. اینجانب از مدیران محترم هنری و هنرمندان عالیقدر، هیئت‌های انتخاب و داوری، همکاران مرکز موسیقی، انجمن موسیقی ایران، دبیر محترم جشنواره ، نهادها و موسسات هنری و ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها و سایر دست‌درکاران این اتفاق هنری تقدیر کرده و توفیق روزافزون و سربلندی همه عزیزان را آرزو می‌نمایم.

علی مرادخانی معاون وزیر

۲۲/۱۱/۹۲

پایان پیام/۴۶


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.