پیام های مهم استیو جابز به مناسبت تولد ۶۱ سالگی او



تاریخ انتشار: ۲۷ February 2016 | 4:15 am

به مناسبت 61ساله شدن استیو جابز: 10 سخن مهم از او

به مناسبت جشن تولد ۶۱ سالگی استیو جابز مدیرعامل فقید اپل, ۱۰ نقل قول مهم از او را بیان می کنیم.

جملات معروف استیو جابز

شاید دنیا دیگر فردی در حد و اندازه استیو جابز، مدیر عامل فقید اپل که ۵ اکتبر سال ۲۰۱۱ از دنیا رفت را به خود نبیند. مردی که با ویژگی های شخصیتی و کاری منحصر به فرد خود توانست کمپانی اپل را به جایگاهی برساند که هم اکنون بر بازار محصولات فناوری دنیا فرمانروایی می کند.

استیو جابز در ۲۴ فوریه سال ۱۹۵۵ در سان فرانسیسکو متولد شد و اگر زنده بود، این روزها، خانواده و همکارانش تولد ۶۱ سالگی وی را جشن می گرفتند. از این رو، قصد داریم به ۱۰ نقل قول معروف و الهام بخشی که می تواند همانند نیروی محرکه ای موجب پیشرفت و ارتقای شغلی‌تان شود، اشاره کنیم.

**مدام به این مسئله فکر کنید که روزی خواهید مرد. این تفکر به شما این فرصت را می دهد تا به حرف دلتان گوش دهید و به این موضوع پی ببرید که چیزی ندارید که ترس از دست دادن آن، مانع از رویاپردازیتان شود.

**طراحی یک محصول با مطالعه و تمرکز بر روی افراد کار بسیار دشواریست چرا که در بسیاری از مواقع، تا زمانی که یک محصول را تولید نکنید و در اختیار مردم قرار ندهید، آنها کمبود و نیاز خود به آن دستگاه را احساس نخواهند کرد.

**تمرکز بر روی سادگی یک محصول، یکی از مهمترین دغدغه های من بوده است زیرا تولید یک محصول ساده می تواند به مراتب سخت تر از تولید یک محصول پیچیده باشد.

**کار، بخش مهم و قابل توجهی از زندگیتان را به خود اختصاص می دهد. پس، برای احساس رضایت از زندگی، کاری را انجام دهید که به بهترین بودن آن کار اعتقاد دارید و تنها راه برای انجام بهترین کار، لذت بردن از آن است. اگر شغل مورد علاقه خود را پیدا نکردید هنوز هم دیر نشده است و می توانید از همین لحظه به دنبال آن بگردید. طوری کار کنید که پیشرفت خود را احساس کرده و سعی کنید روز به روز بهتر شوید.

**برای من، خوابیدن در قبرستان به عنوان ثروتمندترین مرد جهان هیچ ارزشی ندارد، بلکه زمانی خوشحالم که وقتی سرم را بر روی بالشت می گذارم با خود بگویم امروز کار فوق العاده ای انجام دادم.

**به نظر من، اگر کار و یا چیزی را انجام داده اید که به نظر خوب می آید، نباید بنشینید و حس نوآوری را در خود خاموش کنید. بلکه باید به دنبال خلق کار و چیزی جدیدتر و بهتر از قبل باشید.

**اخراج من از اپل بهترین اتفاقی بود که در زندگیم افتاد، چرا که سنگینی بار یک شخص موفق که بر دوش من قرار داشت با تبدیل شدن به یک فرد مبتدی، بسیار سبک تر شد و دریچه جدیدی برای ایجاد ایده ها و طرح های خلاقانه به روی من باز کرد.

**زمانی که ۱۷ ساله بودم، جمله ای را خواندم که به این مضمون بود:”اگر روزتان را طوری سپری کنید که انگار آخرین روز از عمرتان است، می توانید مطمین شوید که روزها و وقتتان را به درستی سپری کرده اید. ” این جمله زندگی من را متحول کرد به طوری که در طول ۳۳ سال گذشته، هر روز روبروی آینه می ایستادم و از خود می پرسیدم: “اگر امروز آخرین روز از زندگی من باشد، آیا کارهایی را که قرار بود انجام دهم را در این روز انجام خواهم داد؟” اگر جواب منفی بود می فهمیدم که باید چیزی را در زندگی خود تغییر دهم.

**نوآوری چیزیست که یک مدیر را از یک شخص عادی متمایز می کند.

**من همانقدر به کارهایی که انجام داده ام افتخار می کنم، به همان اندازه به کارهایی که انجام نداده ام نیز افتخار می کنم چرا که به عقیده من، تعریف دیگر نوآوری، نه گفتن به بسیاری از چیزهای جهان است.

گردآوری:گروه سرگرمی ممتاز نیوز
momtaznew.com/entertainment
منبع: techshot.ir


تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. حقير:

    هیچکس نمیتواند بی قید و شرط به توصیه های کسی دیگری بدنبال موفقیت برود زیرا تیپهای شخصیتی افراد بسیار باهم متفاوتند و جهان با هر کس متناسب با خلق و خو و جوهر خودش واکنش میدهد .

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.