پیدایش انحراف در اصلاح طلبی از جنس سکولار و در اصولگرایی از جنس غلو بود

فروردین ۱۴۰۳

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه با بیان اینکه اصلاح طلبان و اصولگرایان دچار انحرافی در خود شدند که ماهیت آنها با یکدیگر متفاوت بود، گفت: گاهی اوقات ژست های اصلاح طلبان و اصولگرایان نامناسب و زیانبار است و در این شرایط حضور حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی به عنوان شخصیتی فهیم، تیزهوش و قابل مذاکره مناسب است.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران؛ “محمدجواد لاریجانی” در نشست ماهانه جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به رعایت نظم، قانونگرایی و مشارکت مردم در انتخابات اظهار داشت: ظاهر جریان اصولگرایی در انتخابات این است که موفق نبوده و در مقابل جریان اصلاح طلبی هم جرات ورود به میدان را پیدا نکرد و به دنبال قاعده می گشتند، چرا که امکان تحرک وسیع را برخود نمی دیدند.
 
وی افزود: حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی با ارائه تعریف سیاسی مشخصی از خود توانست پیروز انتخابات شود و البته باید اذعان داشت که جریان اصولگرایی فقط به این محدود نمی شود که برنده و یا بازنده میدان باشیم.
 
*پیدایش انحراف در اصلاح طلبی از جنس سکولار و در اصولگرایی از جنس غلو بود
 
دبیرکل ستاد حقوق بشر با اشاره به ظهور انحراف در جریان اصلاح طلبی و اصولگرایی تصریح کرد: پیدایش و انحراف در میان اصلاح طلبان با گرایش سکولاری از جمله موضوعاتی است که باید مورد بحث قرار گیرد و این جریان نتوانست این انحراف را مهار کند، بلکه خود را به این جریان سپرد.
 
وی بیان داشت: شکل گیری فتنه ۸۸ به سبب عدم کنترل و اداره این جریان در بحث انحراف بود که بسیاری از اشخاص در این میان لکه دار شدند و دشمن را نسبت به کشور امیدوار کردند، هرچند شکست فتنه به عنوان فتح الفتوحی به حساب آمد.
 
لاریجانی به پیدایش انحراف در جریان اصولگرایی اشاره و خاطرنشان کرد: نوع این انحراف از جنس غلو بود و البته رفتار اصولگرایان که با تمام توان مقابل آن ایستادند و آنرا محکوم کردند، قابل مطالعه است، همین امر نشان دهنده وجود بنیه قوی و مقتدری در جریان اصولگرایی است و یک پیروزی برای ما به حساب می آید.
 
وی ادامه داد: برای امنیت ملی کشور و مقابله با توطئه تجربه تاریخی کشور در تاسیس نظام امری بسیار ضروری است که باید در این راستا تشکیلات منضبط و مقبولی داشته باشیم.
 
* رئیس جمهور دوره پسا فتنه را کلید زد
 
لاریجانی بیان داشت: گاهی اوقات ژست های اصلاح طلبان و اصولگرایان نامناسب و زیانبار است و در این شرایط حضور حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی به عنوان شخصیتی فهیم، تیزهوش و قابل مذاکره مناسب است.
 
دبیرکل ستاد حقوق بشر در معنای دوره پسا فتنه گفت: اصولی همچون نظام اسلامی، قانون اساسی، نهادهای قانونی و ولایت فقیه از جمله مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد و البته با این محوریت آنهایی که در فتنه ۸۸ آلوده شدند اگر مشارکتی در آن اتفاق نداشتند، قابل اغماض و تسامح می باشند.
 
وی با بیان اینکه ماهیت فتنه مصلحتی و تسامحی نیست، گفت: باید در این حوزه حساسیت ویژه ای داشته باشیم، چرا که روز به روز ابعاد تازهتری از فتنه قابل ملاحظه است.
 
لاریجانی ادامه داد: فتنه یک اتفاق تاریخی بسیار مهم در کشور است که تمام ابعاد آن به خصوص انحراف آن مشخص و محرز است و انحراف، نفاق عملی و خروج علیه نظام مشروع همیشه وجود دارد.
 
دبیر کل ستاد حقوق بشر ادامه داد: در انحراف به وجود آمده در جریان اصولگرایی شاهد تمامی علائم مذکور بودیم که حتی در مقابل ولی فقیه هم ایستادند، لذا مسئولان باید به وظایف خود در این حیطه بپردازند و از بحث و بررسی تاریخی فتنه پرهیز کنند.

این خبر در حال تکمیل است


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.