پیروزی اسلام گرایان در مصر موجب وحشت آمریکا و رژیم صهیونیستی شده است

سردار سرتیپ پاسدار ‘یدالله جوانی’ در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا با بیان این که منافع مردم مصر با منافع رژیم صهیونیستی همخوانی ندارد، اظهارداشت: به نظر می رسد روابط گروه های فلسطینی با دولت جدید مصر وارد فضای جدیدی شود که این موضوع بر روابط این کشور و رژیم صهیونیستی تاثیرگذار است.

وی افزود: در آینده شاهد واگرایی در روابط دولت جدید مصر با رژیم صهیونیستی خواهیم بود که البته میزان و شدت آن به تحولات داخلی مصر و شرایط بین المللی بستگی دارد.

معاون سیاسی سابق سپاه پاسداران تصریح کرد: رژیم مبارک در سه دهه گذشته منافع آمریکا، غرب و رژیم صهیونیستی را تامین می کرد که این اقدامات با مخالفت مردم و اسلام گرایان روبرو شده بود.

سردار جوانی یادآور شد: بسیاری از دولت ها تلاش کردند تا انقلاب مصر به پیروزی نرسد و حتی پس از پیروزی نیز سعی کردند که انقلاب را به انحراف بکشانند.

وی با بیان این که با وجود پیروزی ‘محمد مرسی’ نامزد اسلام گرایان، سنگ اندازی ها ادامه خواهد داشت، گفت: روند برگزاری انتخابات نشان داد که نیروهای انقلابی در عرصه داخلی و بین المللی مسیر همواری را پیش روی خود ندارند.

مشاور سیاسی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان این که انقلابیون باید با هوشیاری، مسیر را طی کنند، تصریح کرد: اراده ای قوی در میان مردم مصر برای پیشبرد آرمان های انقلاب شکل گرفته است.

‘محمد مرسی’، نامزد حزب آزادی و عدالت، شاخه سیاسی جماعت اخوان المسلمون مصر با کسب حدود ۵۲ درصد آرا در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری مصر توانست ‘احمد شفیق’ نخست‌وزیر حسنی مبارک را شکست دهد.

سیام**۲۰۲۲**۱۳۳۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۰۶۳۷۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.