پیروزی اسیر فلسطینی بر رژیم صهیونیستی “عیساوی آزاد می‌شود”

۳۱فروردین۱۳،

6e3b8a3c-285b-4d83-858a-075f76230349-31.jpg

طولانی‌ترین اعتصاب غذای تاریخ در نهایت با پیروزی اراده اسیر فلسطینی بر رژیم صهیونیستی به پایان رسید و دادگاه صهیونیستی ناگزیر حکم به آزادی سامر عیساوی داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از منابع خبری فلسطینی، جواد پولس، مدیر دایره حقوقی باشگان اسیران فلسطینی امروز (سه شنبه) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که دادستانی نظامی رژیم صهیونیستی با توافقنامه پیشنهادی سامر عیساوی، اسیر فلسطینی که هشت ماه است اعتصاب غذا کرده، موافقت کرد.

پولس تصریح کرد: این توافقنامه بندهای مختلفی دارد که مهمترین آنها مربوط به اعمال مجازات و صدور حکم است که به سبب آن باید دوره حبس عیساوی از تاریخ ۷/۷/۲۰۱۲ مد نظر قرار گیرد.

بر اساس این توافقنامه عیساوی در مقابل پایان دادن به اعتصاب غذا هشت ماه دیگر در زندان باقی می‌ماند تا در پایان این دوره آزاد شده و به زادگاهش در شهر عیسویه منتقل شود.

پولس خاطر نشان کرد: این حکم مستقیما از سوی دادستان نظامی صادر شده است و دیگر نیازی به مراجعه به هیچ مرجع رسمی صهیونیستی دیگر برای صدور حکم عفو نیست. مهمترین دستاورد این توافقنامه به نتیجه رسیدن اصرار همیشگی سامر عیساوی برای عدم محکومیت به کل دوره محکومیت قبلی یعنی دوره محکومیت ۲۰ ساله است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین پولیس که وکیل مدافع عیساوی نیز هست تاکید کرد که به موازات حکم دادستانی نظامی، دستور عفو سامر عیساوی از سوی رئیس رژیم صهیونیستی نیز صادر شده است که این دستور پیام‌های سیاسی دارد.

پولس تصریح کرد: طی روزهای اخیر حرف و حدیث‌های بسیاری در این زمینه وجود داشت، اما در نهایت دادستانی نظامی رژیم صهیونیستی در نتیجه اصرار و پافشاری سامر عیساوی و وضعیت وخیم وی مجبور به آزاد کردن وی شد.

مدیر دایره حقوقی باشگاه اسیران فلسطینی همچنین اظهار داشت: عیساوی از نیمه شب دوشنبه مصرف قرص‌های مقوی تجویز شده از سوی پزشکان را آغاز کرده است.

به گفته پولس، عیساوی در جریان ملاقاتی که با وی و “شیرین عیساوی” خواهرش داشته است، از تمامی طرف‌هایی که در طول این منازعه بی‌رحمانه از وی حمایت کردند، تقدیر و تشکر کرد.

عیساوی سال ۲۰۰۲ از سوی رژیم صهیونیستی دستگیر و به ۲۶ سال زندان محکوم شد. اتهام وی عضویت در سازمان جبهه ملی برای آزادی فلسطین و تیراندای به سوی خودروهای اسرائیلی بوده است. وی سال ۲۰۱۱ در جریان توافقنامه مبادله اسرای فلسطینی با گلعاد شلیط ، سرباز اسرائیلی، آزاد شد.

عیساوی دوباره در ۲۰۱۲ به اتهام ورود به کرانه باختری دستگیر شد. رژیم صهیونیستی مدعی شد که وی برای تاسیس گروه‌های ضد اسرائیلی عازم کرانه باختری شده است.

عیساوی ۳۳ ساله اکنون در یکی از بیمارستان‌های نزدیک تل‌آویو معالجه می گردد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.