پیروزی تیم ملی شطرنج مردان ایران مقابل تیم قدرتمند کوبا

به گزارش ایرنا، تیم مردان ایران عصر روز جمعه با ترکیب احسان قائم مقامی، پوریا درینی، پویا ایدنی واصغر گلی زاده به مصاف تیم کوبا با ترکیب لاینیر دومینگوئز ،‌لازارو بروزون،‌ یونیسکی کوواساداپرز و یونسل بارکالائو قرارگرفت و سه نماینده کشورمان به نتیجه مساوی رسیدوتنها گلی زاده برابر باکالائو پیروز شد.

به این ترتیب تیم ایران این مسابقه را با نتیجه ۲٫۵بر۱٫۵ از آن خود کرد و در پایان دور چهارم در رده سی و ششم جدول قرار گرفت.

ازنکات جالب این مسابقه تساوی احسان قائم مقامی برابر دومینگوئز بود که سال گذشته در مسابقات جام جهانی در روسیه نتیجه را به این شطرنجباز واگذار کرده بود.

تیم ملی مردان ایران در دور پنجم (عصر روز شنبه) به مصاف تیم قدرتمند چین می رود.

تیم ملی زنان ایران نیز در دور چهارم با ترکیب آتوسا پورکاشیان، ساراسادات خادم الشریعه ،‌ غزل حکیمی فروشایسته قادرپور به مصاف تیم سوییس رفت که پورکاشیان وخادم الشریعه شکست خوردند،‌ قادرپور به پیروزی رسید و حکیمی فر نیز با حریف خود مساوی کرد.

به این ترتیب تیم ایران نتیجه را ۲٫۵بر۱٫۵ به حریف واگذار کرد تا در پایان دور چهارم در رده ۵۷ قرار گیرد.

این تیم در دور پنجم با تیم مصر روبرو خواهد شد.

چهلمین دوره المپیاد جهانی شطرنج از روز سه شنبه گذشته در استانبول ترکیه آغاز شده است.

المپیادجهانی شطرنج،بالاترین سطح رقابت های تیمی شطرنج درجهان است که از۶ تا ۲۰ شهریور ماه امسال برگزار می شود.

شطرنج تنها رشته ورزشی است که المپیاد مخصوص به خود را دارد.درچهلمین دوره المپیاد آن ۱۶۱ کشور حضور دارند.

تیم شطرنج روسیه در رده بندی آغازین مسابقات با میانگین ریتینگ ۲۷۶۹ بخت نخست قهرمانی مسابقات است و تیم های شطرنج اوکراین و ارمنستان با میانگین ریتینگ ۲۷۳۰ و ۲۷۲۴ در رده های بعدی قرار دارند.

تیم شطرنج مردان ایران با ترکیب استاد بزرگ احسان قائم مقامی، استاد بین المللی سید جواد علوی مقدم، استاد بین المللی پوریا درینی، استاد بین المللی پویا ایدنی و استاد بزرگ اصغر گلی زاده با میانگین ریتینگ ۲۵۰۸ در رده بندی آغازین مسابقات بخت ۴۵ قهرمانی است.

در بخش زنان نیز تیم شطرنج زنان چین با میانگین ریتینگ ۲۵۳۱ بخت نخست قهرمانی است و تیم های شطرنج زنان روسیه و گرجستان نیز با میانگین ریتینگ ۲۵۱۳ و ۲۴۹۰ بخت دوم و سوم قهرمانی مسابقات هستند.

تیم شطرنج بانوان ایران با ترکیب استاد بزرگ بانوانˈآتوسا پورکاشیانˈ،استاد بین المللی بانوان ˈسارا سادات خادم الشریعهˈ، استاد بین المللی بانوان ˈمیترا حجازی پورˈ، و استاد بین المللی بانوان ˈغزل حکیمی فردˈ و استاد بین المللی بانوان ˈشایسته قادرپورˈ با میانگین ریتینگ ۲۲۶۷ بخت ۲۶ قهرمانی در مسابقات است.

این هجدهمین حضور ایران در تاریخ مسابقات المپیاد جهانی شطرنج است.

‘کنستانتین لاندا’ استاد بزرگ روس ساکن آلمان سرمربی تیم ملی مردان شطرنج ایران و ‘الویزاس کوینیس’ استاد بزرگ لیتوانی هدایت تیم ملی شطرنج زنان ایران را در این دوره از رقابت ها به عهده دارند.

۱۵۶ تیم در بخش مردان و ۱۲۵ تیم در بخش بانوان در این رقابت ها حضور دارند از نظر تعداد تیم های شرکت کننده در مسابقات المپیاد شطرنج یک رکورد است.

کشور ترکیه در دومین میزبانی اش در تاریخ مسابقات شطرنج المپیاد جهانی، سه تیم در هر دو بخش مردان و زنان دارد.

ورزشی**۱۵۹۰**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۳۰۲۶۶۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.