پیروزی رامنی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا موجب مسابقه تسلیحاتی می شود

به گزارش ایرنا، دوورکویچ روز شنبه در همایش ˈراهبرد اروپایی یالتاˈ در منطقه ˈیالتاˈ در حنوب اوکراین گفت: اگر رامنی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیروز شود، دوره ای فرا خواهد رسید که درآمدهای بودجه این کشور بین گروه کوچکی از افراد (سرمایه داران بزرگ) توزیع و به برنامه های نظامی توجه بیشتر خواهد شد.

وی افزود: متاسفانه در روسیه هم در آن صورت وضعیتی پیش خواهد آمد که به برنامه های نظامی توجه بیشتری خواهد شد.

معاون نخست وزیر روسیه در همین حال خاطرنشان کرد: دولت روسیه با هر فردی که مردم آمریکا به عنوان رییس جمهور ی برگزینند، همکاری خواهد کرد.

ˈمیت رومنیˈ نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به تازگی اعلام کرده است که روسیه دشمن شماره یک آمریکا است و در صورت پیروزی در انتخابات با پوتین سرسختانه برخورد خواهد کرد.

ˈولادیمیر پوتینˈ رییس جمهوری روسیه به تازگی با دفاع از موضع سرسختانه کشورش در مذاکرات با آمریکا درباره مساله پدافند موشکی این کشور در اروپا، گفت: اظهارات ˈمیت رامنیˈ نامزد ریاست جمهوری آمریکا علیه روسیه، صحت رویکرد مسکو در مذاکرات مربوط به سامانه موشکی آمریکا را به اثبات رساند.

پوتین خاطرنشان کرد: اظهارات رامنی باعث تقویت موقعیت روسیه در مذاکرات درباره این مساله بسیار مهم و حساس (سپر دفاع موشکی) شد.

مساله استقرار سامانه موشکی آمریکا در اروپا موجب نگرانی و اعتراض مقام های روس و عامل اصلی اختلاف میان این دو کشور شده است.

سران روسیه بارها هشدار داده اند که در صورت استقرار سامانه موشکی آمریکا در کشور های اروپایی، به این اقدام پاسخ مناسب خواهند داد.

ˈسرگئی لاوروفˈ وزیر امور خارجه روسیه روز جمعه با اشاره به اختلاف روسیه و آمریکا در مساله امنیت موشکی اروپا گفت: مساله امنیت موشکی از مسایل اصلی مورد اختلاف دو کشور می باشد و نباید این مساله جدی را دست کم گرفت.

اروپام/۲۲۴۲**۵۱۸ ** ۱۹۱۷

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.