پیروزی قاطع والیبال ایران مقابل مصر

تیم ملی والیبال نخستین دیدار خود در چارچوب رقابت‎های گزینشی لیگ جهانی ۲۰۲۲ را با پیروزی مقابل تیم ملی مصر به پایان رساند.

 به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران؛  پیروزی مقابل مصر در مجموع دو دیدار و سپس از پیش رو برداشتن ژاپن شرط ورود والیبال ایران به مسابقات معتبر لیگ جهانی است. برهمین اساس جمعه شب تیم ملی کشورمان نخستین دیدار خود مقابل تیم ملی مصر را برگزار کرد که طی آن موفق به کسب پیروزی ۳ بر صفر شد.

دیدار تیم‎های ملی والیبال ایران و مصر از ساعت ۲۲:۳۰ جمعه شب (به وقت ایران) در قاهره برگزار شد. شاگردان “خولیو ولاسکو” پس از آنکه گیم‎های اول و دوم این دیدار را به ترتیب با نتایج (۳۳ بر ۳۱) و (۲۵ بر ۲۲) به سود خود تمام کردند، در گیم سوم هم به برتری (۲۵ بر ۱۹) دست یافتند.

بدین ترتیب تیم ملی کشورمان نخستین دیدار خود در چارچوب رقابت‎های انتخابی لیگ جهانی را با برتری مقابل مصر به پایان رساند. ملی‏پوشان والیبال ایران پس از یک روز استراحت، یکشنبه شب دومین دیدار خود در چارچوب این مسابقات را مقابل مصر برگزار می‏کنند.

ست اول: ایران با ترکیب سعید معروف، فرهاد قائمی، علیرضا نادی، شهرام محمودی، حمزه زرینی و سید محمد موسوی از منطقه یک تا شش چیده شد و فرهاد ظریف نیز لیبروی ایران بود.
بازیکنان ایران بازی را تحت تاثیر حساسیت بازی و جو سالن خوب و هماهنگ شروع نکردند و با از دست دادن پوئن های متوالی از حریف قدرتمند خود عقب افتادند. در امتیاز ۶ – ۲ به سود مصر خولیو ولاسکو درخواست وقت استراحت کرد و و تکنیکال تایم اوت اول نیز ۸ – ۳ به سود مصر به دو تیم تعلق گرفت. اما از اینجا ملی پوشان کشورمان با بازیافت توان گروهی خود به لطف سرویس های قدرتمند، توپگیری داخل میدان، اسپک های برگشتی و دفاع روی تور دو و سه نفره چنان بر بازی مسلط شدند و تا تکنیکال تایم اوت دوم ۱۶ – ۱۲ از مصر پیش افتادند. در ادامه اما مصری ها به لطف بازیسازی پاسور و اسپک های احمد صلاح؛ چپ دست قدرتمندشان، بازی را در امتیاز ۲۰ به تساوی کشیدند. از این لحظه دو تیم رالی نفسگیری را پشت سر گذاشتند و پوئن به پوئن با هم پیش رفتند. در این لحظات شهرام محمودی با اسپک های پشت خط یک سوم و یک توپگیری تقریبا غیرممکن در منطقه دو، آرش کشاورزی (که از پوئن ۲۰ جایگزین قائمی شد) با دریافت اول و بازی با دست دفاع در حمله، حمزه زرینی در اسپک های قدرتی از منطقه چهار، سعید معروف در توپگیری و بازیسازی، فرهاد ظریف با پوشش های مناسب در دفاع و حمله و موسوی و نادی در دفاع روی تور چنان تیمی شدند که تا پوئن ۳۳ – ۳۱ ایران را از مصر پیش نینداخته و ست را به نام خود ثبت نکردند، راحت نگرفتند.

ست دوم: ایران این ست را با ترکیب ست اول آغاز کرد و و با سرویس های فرهاد قائمی و اسپک های پشت خط شهرام محمودی از مصر دو پوئن پیش افتاد. اگرچه سرویس های قدرتمند مصر دریافت اول تیم ایران را به سختی می انداخت اما بالاخره این تیم کشورمان بود که ۸ – ۷ تکنیکال تایم اوت اول را به سود خود تمام کرد و در ادامه نیز توانست ۱۶ – ۱۲ تکنیکال تایم اوت دوم را هم به سود خود به پایان ببرد. ایران در این لحظات یک تیم به معنای واقعی بود که با هماهنگی مثالزدنی در اجرای برنامه های گروهی اش موفق نشان می داد. مصری ها نیز با پاسور باهوش و اسپکرهایی نظیر احمد صلاح و منعم بارها زمین ایران تهدید کردند ولی خطای انها در چند پوئن برگشتی، همچنان ایران جوان ولی باتجربه را پیش نگه داشت تا سرانجام این ست با حساب ۲۵ – ۲۲ به سود کشورمان به پایان برسد. سعید معروف علاوه بر بازیسازی بی نظیر در توپیگیری نیز در این ست فوق العاده عمل کرد و حتی یک توپ را از روی تابلوهای تبلیغاتی به زمین برگرداند که البته در این صحنه با مصدومیتی هم مواجه شد ولی به بازی ادامه داد.

ست سوم: مصریها ست سوم را با یک تغییر آغاز کردند و آن هم جایگزینی کاپیتان اشرف ابولحسن؛ پاسور کهنه کار مصر با عبدالله احمد؛ پاسور دو ست اول این تیم بود. اما ایران همان ارنج ست اول را برای بازی برگزید و طوری ست را آغاز کرد که ۴ بر صفر از حریف پیش افتاد و در ادامه نیز تا امتیاز ۸ – ۲ و تکنیکال تایم اوت اول پیش رفت. تسلط بازیکنان ایران به لحاظ روحی بر جو سالن و بازی کار را به جایی رساند که قضیه شکل معکوس به خود گرفت و ایم مصری ها بودند که با اشتباهات ابتدایی شان نبض بازی را از دست می دادند. مصری ها در اکثر لحظات این ست به بازی انتحاری روی آوردند و به ویژه در سرویس فقط به قصد کسب پوئن توپ می زدند. این در حالی بود که بازیکنان ایران با در پیش گرفتن یک بازی منطقی، به قوۀ گروهی خود اجازه دادند تا برتری اش را بر حریف دیکته کرده و سرانجام نیز ست را با امتیاز ۲۵ – ۱۹ به سود ایران به پایان برساند./آق


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.