پیروزی نتانیاهو تاثیری بر مذاکرات ندارد

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا می‌گوید پیروزی نخست وزیر رژیم صهیونیستی در انتخابات تاثیری بر مذکرات ایران نداشته و نخواهد داشت.

 پیروزی نتانیاهو تاثیری بر مذاکرات ندارد

جن ساکی سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پاسخ به در خصوص تاثیر برد حزب نخست وزیر رژیم صهیونیستی در انتخابات اخیر پارلمانی گفت: ما تصور نمی‌کنیم این پیروزی تاثیر بر مذاکرات ایران داشته و نخواهد داشت.

به گزارش ممتاز به نقل از  تسنیم براساس نتایج رسمی کمیسیون انتخاباتی اسرائیل حزب لیکود به رهبری بنیامین نتانیاهو که دوران نخست‌وزیری‌اش رو به پایان است، با کسب حدود ۲۴ درصد از کل آراء، پیشتاز انتخابات شد و ۳۰ کرسی کنست را از آن خود کرده است.

ساکی همچنین گفت: ما هنوز به راه حل ۲ دولتی باور داریم و این موضع ما بوده است، قطعا موضع نخست وزیر [در این خصوص] تغییر کرده است.

“جاش ارنست” سخنگوی کاخ سفید نیز طی سخنانی گفت که سیاست آمریکا این بوده که راه حل دو دولت بهترین راه برای حل درگیری‌ها میان اسرائیل و فلسطینیان است.

وی در ادامه گفت که آمریکا عمیقا از برخی اظهارات درباره به حاشیه راندن اعراب اسرائیلی نگران است.

سخنگوی کاخ سفید در ادامه گفت: “جان کری” وزیر امور خارجه آمریکا با “بنیامین نتانیاهو” تماس گرفته و پیروزی وی در انتخابات اسرائیل را تبریک گفته و رئیس جمهور آمریکا نیز طی روزهای آتی اقدام مشابهی را انجام خواهد داد.


سیاسی – اجتماعی

باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.