پیروزی والیبال جوانان ایران مقابل استونی، در اولین بازی رقابت‌های جهانی

گردآوری توسط گروه ورزش ممتازنیوز

ورزش > والیبال – هفدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی جوانان جهان با دیدار تیمهای ملی ایران و استونی به طور رسمی آغاز شد.

به گزارش ممتاز ؛ نمایندگان والیبال کشورمان در اولین دیدار توانستند از سد حریف بگذرند. ترکیب اصلی تیم ملی ایران در این بازی را حمید حمودی، جواد حسین آبادی، آرش تقوی، میلاد عبادی پور، محمد فلاح، امیرعلی فتحعلی، ابوالفضل قلی پور (لیبرو) تشکیل دادند.
احمد فاضل از کشور الجزایر به عنوان سرداور و لوپز از کشور برزیل به عنوان داور دوم قضاوت این دیدار را برعهده داشتند. در ست اول ملی پوشان کشورمان مقابل نماینده قاره اروپا بازی پایاپایی را به نمایش گذاشتند با وجود تلاش های فراوان وقت استراحت فنی اول با نتیجه ۷بر۸ به نفع استونی رقم خورد.
پس از یک دقیقه وقت استراحت فنی اول و صحبتهای فرهاد نفرزاده با بازیکنان آنها قدرت واقعی خودرا به آبی پوشان حریف نشان داده و اختلاف امتیاز خود را افزایش دادند و وقت استراحت فنی دوم با امتیاز ۱۶ بر۱۴ به نفع تیم ملی کشورمان رقم خورد.
همان طور که پیش از آغاز بازی پیش بینی می شد تیم ملی استونی یکی از نمایندگان قدرتمند قاره سبز محسوب می گردد بازیکنان این تیم در دفاع روی تور بسیار موفق عمل کردند.
بازیکنان ملی پوش کشورمان علیرغم تلاشهای بسیار ولی ست اول این بازی را با نتیجه ۲۵بر ۲۲ به تیم ملی استونی واگذار کردند.
ست دوم دیدار تیمهای ایران و استونی در چارچوب رقابتهای قهرمانی جوانان جهان در شرایطی آغاز شد که ملی پوشان کشورمان نتیجه ست اول را به حریف واگذار کرده بودند.
فرهاد نفرزاده در این ست از مصطفی باقری به جای حمید حمودی در پست پاسور استفاده کرد. حضور وی سبب بالا رفتن سرعت تیم ملی ایران در اجرای تاکتیکها شد. در این ست جواد حسین آبادی توانست در زدن سرویس موفق عمل کند.
جوانان والیبالیست ایرانی در این ست آغاز خوبی داشته و توانستند وقت استراحت فنی اول را با نتیجه ۸ بر ۴ به نفع خود رقم بزنند. سرویسها هدفمند جوانان ایرانی خط دفاعی حریف را متزلزل کرد. وقت استراحت فنی دوم هم با نتیجه ۱۶بر۱۱ به ثبت رسید.
تیم ملی کشورما پس از وقت استراحت فنی دوم به حریف اجازه امتیاز آوری نداد و با نتیجه ۲۵ بر۱۱ این ست را به نفع خود به پایان رساند.
در ست سوم ترکیب تیم ملی ایران نسبت یه ست دوم تغییر چندانی نداشت. بازیکنان تیم ملی استونی پس از واگذاری نتیجه ست دوم متوجه شدند که کوچکترین غفلت عامل باختشان خواهد شد و قدرتمند تر از قبل بازی را ادامه دادند. وقت استراحت فنی اول این ست با نتیجه نزدیک ۸ بر ۷ به نفع تیم ایران رقم خورد. جوانان ایرانی که ست اول بازی را به حریف واگذار کرده بودند برای جلوگیری از تکرار این نتیجه تمام توان خود را مقابل حریف اروپایی خود به کار گرفتند به طوری که وقت استراحت فنی دوم هم با امتیاز ۱۶ بر ۱۳ به نفع ملی پوشان کشورمان ثبت شد.
در این ست تیم ملی ایران کم اشتباه تر از ستهای قبل حاضر شد و بازیکنان توانستند به خوبی از توپهای برگشتی به نفع خود استفاده کنند. و در پایان این ست هم به نفع تیم ملی کشورمان و با امتیاز ۲۵ بر ۱۷ به پایان رسید.
قرمز پوشان ایرانی در ست چهارم بازی به دنبال پایان کار در این مرحله و رسیدن به برد بودند اما در طرف دیگر زمین هم تیم استونی در پی ادامه بازی در ست پنجم بود. بازی در این ست سنگین تر و حساستر از ستهای قبلی دنبال شد. وقت استراحت فنی اول این ست ۸ بر ۶ به نفع تیم استونی ثبت شد. دفاع روی تور مستحکم استونی مانع از امتیاز آوری بازیکنان در ست چهارم شد و وقت استراحت فنی دوم هم با نتیجه ۱۶بر۱۲ به نفع حریف رقم خورد. فرهاد نفرزاده برای تغییر تاکتیک تیم به تعویض بازیکنان اقدام کرد و بازی در این ست هم با نتیجه ۲۵ بر ۲۲به نفع تیم ایران به پایان رسید.
۴۳ ۴۳


RSS
ماخذ: خبر آنلاین
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.