پیروی از قرآن نسخه اصلی توسعه بشر در جهان امروز و آینده است

حجت الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج الدینی روز جمعه در آیین اختتامیه پنجمین همایش مدیران موسسات علوم قرآنی شمالغرب کشور در ارومیه افزود: نظریه های بسیار زیادی در خصوص جهانی شدن و پیروی از مکاتب مختلف غربی و شرقی در دهه های اخیر در جهان ارائه شده است ولی تمامی آنها سرانجامی جز شکست نخواهند داشت.

وی اضافه کرد: افرادی چون فوکویاما با الگو قرار دادن نظام لیبرال دمکراسی، سعی دارند این نظام را نظام مطلق و آینده جهان معرفی کنند که البته با توجه به آیات و روایات صریح قرآنی شکست می خورند.

وی با اشاره به هدایت انسان توسط مکتب متعالی قرآن کریم اظهار کرد: قرآن کریم برای تمامی دوران زندگی بشر برنامه ارائه داده است و به عنوان نسخه ای بدون تاریخ ابطال در جهان می تواند راهگشای نظامهای مختلف در دنیا باشد.

معاون رییس جمهوری، انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی را مقدمه ساز نظام برگرفته از قرآن در جهان ذکر کرد و افزود: این انقلاب و نظام برگرفته از آموزه های اسلامی نیز در راستای احکام و مبانی اسلامی حرکت می کند و همان اهداف را دنبال می کند.

حجت الاسلام تاج الدینی در ادامه با اشاره به توجه ویژه امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی به قرآن و مفاهیم ناب آن در طول سالهای پس از انقلاب گفت: امام راحل نگاه ویژه ای به تدبر در قرآن و ترویج آن در جامعه اسلامی داشتند و مقام معظم رهبری نیز در این خصوص در سالهای گذشته، تاکیدات فراوان و اهتمام ویژه ای داشته اند.

وی در بخش دیگری با قدردانی از تلاش دست اندرکاران موسسات قرآنی برای توسعه مفاهیم این کتاب ارزشمند الهی در بین مردم به ویژه نسل جوان و نوجوان اظهار کرد: این مسیر، مقدس و ارزشمند است و باید همگان در این راستا گام برداریم.

۸۱۳۷/۵۸۱/۲۴۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۹۴۳۵۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.