“پیرو استالین” پس از ۷۱ سال خاموشی کشف شد +عکس

۲۷م آذر ،

تصاویری که ارتش سوئد از این زیردریایی اتحاد جماهیر شوروی سابق در پایگاه اینترنتی خود منتشر کرده است نشان می دهد که این زیردریایی به دو بخش تقسیم شده است.

به گزارش مجله شبانهممتازنیوز، جنگ جهانی دوم آغاز استفاده انبوه از تجهیزات خاص نظامی مانند زیردریایی ها بود که همین موضوع سبب شد کشورهایی مانند آلمان و شوروی سابق یگانهای متعددی را برای استفاده از این تجهیزات ایجاد کنند و ضربه های بسیاری به منافع همدیگر با استفاده از این سامانه ها وارد آورند.

یکی از روشهای مقابله با این زیردریایی ها، مین گذاری در دریا بود و به عنوان مثال نیروهای آلمانی در هنگام جنگ جهانی دوم منطقه شرقی دریای بالتیک را بمبگذاری کرده بودند و همین موضوع، ضربات بسیاری به ارتش شوروی وارد و تعدادی از زیردریایی های این کشور را غرق کرد.

طی روزهای اخیر بقایای یک زیردریایی اتحاد جماهیر شوروی سابق که ۷۱ سال قبل در زمان جنگ جهانی مفقود شده بود توسط ارتش سوئد در دریای بالتیک کشف شد. ارتش سوئد اعلام کرد این زیردریایی در اواخر سال ۱۹۴۱ در هنگام گشت زنی مفقود شده بود. بقایای این زیردریایی در منطقه اقتصادی سوئد در جنوب شرق جزیره بالتیک کشف شده است.

این زیردریایی در اثر برخورد با مین های نیروهای آلمان غرق شده است و تصاویری که ارتش سوئد از این زیردریایی اتحاد جماهیر شوروی سابق در پایگاه اینترنتی خود منتشر کرده است نشان می دهد که این زیردریایی به دو بخش تقسیم شده است. این زیردریایی با نام “پیرو استالین” در ارتش شوروی شناخته می شد.

تابستان امسال گروهی از غواصان سوئدی بقایای این زیردریایی را ملاحظه کرده بودند و دولت سوئد، روسیه را از کشف بقایای این زیردریایی مطلع کرده است تا در صورت نیاز خانواده قربانیانی که در این زیردریایی جان باخته اند بتوانند از آن دیدار کنند.

تاکنون بقایای چندین زیردریایی اتحاد جماهیر شوروی سابق که در هنگام جنگ جهانی دوم زیر آب غرق شده بودند در آب های سوئد کشف شده است.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.