پیشرفته ترین و توسعه یافته ترین کشورهای جهان کدامند؟/جدول

ردیف شاخص کشورها(در سطح اروپا و جهان) کدام کشورها در رتبۀ بعدی(در سطح اروپا و جهان) قرار دارند؟ کدام کشورها در وضعیت بدی در این شاخص قرار دارند؟
۱ کشورهایی که وضعیت مسکن خوبی دارند ایالات متحدۀ آمریکا در شاخص مربوط به مسکن در رتبۀ نخست قرار دارد. طبق تحقیق صورت گرفته از سوی موسسۀ “زندگی بهتر” آمریکایی ها برای هر نفر به طور متوسط ۲ تا ۳ اتاق دارند. در حالیکه این تعداد برای کانادایی ها کمتر است. سازمان توسعه و همکاری اقتصادی اروپا اعلام کرده است که مسکن در ایالات متحدۀ آمریکا در وضعیت مساعد و بهداشتی قرار دارد و ۸۶% از آمریکایی ها از مسکن خود راضی هستند و خانوارها تنها ۲۰% از درآمد خود را صرف آن می کنند. فرانسه از نظر وضعیت مسکن در رتبۀ ۱۱ در اروپا قرار دارد و ۹۱ درصد از جمعیت این کشور از وضعیت مسکن خود راضی هستند و شهروندان نیز ۲۱% حقوق خود را صرف مسکن می کنند.
ایالات متحدۀ آمریکا، کانادا، ایرلند، نروژ و بلژیک در رتبه های نخست تا پنجم شاخص برتر مسکن قرار دارند.
ترکیه، استونی، مجارستان، شیلی و لهستان
۲ کشورهایی که مردم در آنها حقوق خوبی دارند با حقوق ۳۷۷۰۸ دلار(۲۹۸۲۸ یورو) درآمد خالص سالانه برای خانوارها، ایالات متحدۀ آمریکا در رتبۀ اول بهترین درآمدها قرار دارد. فرانسه به لحاظ سطح درآمد در رتبۀ دهم در اروپا قرار دارد. درآمد سالانه خانوارها به طور متوسط رقم ۲۱۹۹۰ یورو را نشان می دهد.

ایالات متحدۀ آمریکا، لوکوزامبورگ، سوئیس، بلژیک و کانادا رتبه های اول تا پنجم بالاترین درآمدها را دارند.

برزیل، شیلی، ترکیه، مکزیک، استونی
۳ بهترین کشورها برای کارکردن سوئیس در رتبۀ نخست کشورهایی قرار دارد که به راحتی می توان در آن کار یافت. نرخ اشتغال به میزان جمعیت رقم ۷۹% را در این کشور نشان می دهد و نرخ بیکاری سالیان متمادی است که از ۱،۴۶% تجاوز نکرده است. سوئیس در این دو شاخص از برخی کشورها همچون ایسلند جلو زده است. سوئیس مشخصه های مهم دیگری نیز دارد و آن سهولت یافتن شغل برای جوانان است. از سویی ثبات کار در این کشور در بهترین وضعیت ممکن قرار دارد و حتی از استانداردهای سازمان توسعه و همکاری اروپا نیز جلوتر است. فرانسه در شاخص کار در میان ۳۶ کشور در رتبۀ ۱۹ قرار دارد. نرخ اشتغال در فرانسه رقم ۶۴% را نشان می دهد و میزان بیکاران بیش از یکسال با رقم ۳،۷۴% این کشور را در لیست ۱۰ کشور مهم مورد مطالعه قرار داده بود.

کشورهای سوئیس، هلند، نروژ، لوکوزامبورگ و ایسلند در این شاخص در رتبۀ اول تا پنجم قرار دارند.

 

 

ترکیه، استونی، اسلواکی، اسپانیا و شیلی
۴ بهترین کشورها برای تحصیل فنلاند بهترین سیستم آموزشی را در میان کشورهای اروپایی دارد. ۸۲% از بزرگسالان در این کشور مدرک تحصیلات عالی دارند و این رقم برای افراد ۲۵ تا ۳۴ سال عدد ۹۰% را نشان می دهد. ۷۰% از فرانسویها دارای مدرک تحصیلاتی عالی هستند. در شاخص سیستم آموزشی فرانسه در میان ۳۶ کشور رتبۀ ۲۷ را دارد. فنلاند، ژاپن، سوئد، لهستان استونی رتبه های اول تا پنجم را به لحاظ بهترین سیستم آموزشی دارند.  مکزیک، ترکیه، برزیل، شیلی و پرتغال
۵ کشورهایی که بهترین محیط زیست را دارند طبق آمار سازمان توسعه و همکاریهای اقتصادی اروپا، سوئد در این شاخص با کمترین میزان آلودگی آلاینده های هوا(تنها با ۱۱ میکروگرم) در رتبۀ اول قرار دارد. در این شاخص فرانسه در میان ۳۶ کشوری که تحقیق بر روی آنها صورت گرفته در مقام هفتم قرار دارد. در این شاخص سوئد، انگلستان، ایسلند، آلمان و دانمارک در رتبه های اول تا پنجم قرار دارند. شیلی، ترکیه، یونان، اسراییل و روسیه
۶ کشورهایی که بهترین مدیریت و نظارت بر دستگاهها را دارند استرالیا در این شاخص دارای بهترین نظارت مدنی است. مردم استرالیا به طور اکثریت به نهادهای دولتی و کارکرد آنها اطمینان دارند. استرالیا، سوئد، ایالات متحدۀ آمریکا، نیوزیلند، دانمارک اسراییل، روسیه، استونی، اسلواکی، سوئیس
۷ کشورهایی که بهترین خدمات درمانی را دارند سوئیس در این شاخص در رتبۀ نخست قرار دارد. طبق آمار سازمان توسعه و همکاریهای اقتصادی اروپا سوئیس دارای بهترین سیستم خدمات درمانی است و امید به زندگی در این کشور سن ۸۲ تا ۸۶ را نشان می دهد. اگر ایالات متحدۀ آمریکا کشوری است که بخش قابل توجهی از اقتصاد را به سلامت و بهداشت اختصاص می دهد، سوئیس بعد از فرانسه در مقام سوم قرار دارد. ۷۹% از سوئیسی ها در سلامت خوبی به سر می برند.   در میان ۳۶ کشوری که تحقیق بر روی آنها صورت گرفته، فرانسه در رتبۀ نهم قرار دارد. فرانسه ۱۱،۸% از تولید ناخالص داخلی کشور را به سیستم درمانی در سال ۲۰۰۹ اختصاص داد.

سوئیس، نیوزیلند، استرالیا، کانادا و اسراییل مقام اول تا پنجم را در سطح جهانی در این شاخص دارند.

روسیه، مجارستان، استونی، کره جنوبی و ترکیه
۸ کشورهایی که شاخص خوشبختی در آنها بالاست ارزیابی شاخص خوشبختی امری دشوار است، اما سازمان همکاری و توسعۀ اقتصادی اروپا با درنظر گرفتن سطح رضایت مردم از زندگیشان این شاخص را مورد بررسی قرار داده است. در حوزۀ اروپا دانمارک در این شاخص در رتبۀ اول قرار دارد. شهروندان دانمارکی به میزان رضایت خود رقم ۷ تا۸ از ۱۰ را می دهند. فرانسه در میان ۳۶ کشور در رتبۀ ۱۵ قرار دارد. دانمارک، نروژ، سوئیس، هلند و اتریش در رتبه های اول تا پنجم اروپا قرار دارند.   مجارستان، پرتغال، روسیه، ترکیه و یونان در سطح جهانی رتبه های اول تا پنجم را دارند. 
۹ کشورهایی که شاخص تنظیم ساعات کار و تعادل میان زندگی خصوصی و کاری در آنها مناسب است دانمارک در این شاخص در رتبۀ اول قرار دارد. دانمارکی ها در طول سال ۱۵۵۹ ساعت کار می کنند یعنی کمتر از سطحی که سازمان همکاریهای اقتصادی اروپا تعیین کرده است(۱۷۴۹ ساعت) به طور متوسط هر دانمارکی ۶۸% از روز خود را به فعالیتهای شخصی و تفریح اختصاص می دهد. فرانسه در این شاخص در میان ۳۶ کشور در رتبۀ ۲۳ را دارد. دانمارک، بلژیک، اسپانیا، نروژ و هلند در رتبه های اول تا پنجم قرار دارند. مکزیک، ترکیه، ژاپن، اسراییل، کره جنوبی،
تا این لحظه ۳نظر ثبت شده
  1. amir hossein:

    به نظر من پیشرفته ترین کشور امریکا من خودم وقتی به امریکاسفر کرده بودم تواون جا خیلی ادم های بافرهنگی بودند به نظر من دلیلش همینه مثال یه نیمکت ما ایرانی یه نیمکت داریم اونو خراب میکنیم دولت مجبوره برای ما یه نیمکت دیگه بخره ولی مردم امریکا از اون نیمکت درست استفاده میکنن و دولت اونا برای مردم شون یه نیمکت بهتر میگیرن و اون نیمکتی که قبلا استفاده کرده بودن به دردشون نمیخوره به ما میفروشن نه فقط نیمکت خیلی چیز هایی دیگه.

  2. azadbakht:

    سلام لطفا هرچی اطلاعات از تخته هوشمند جدید و قدیم دارید برام به آدرسم ارسال کنید برای پایان نامه ام می خواهم
    درمورد اینکه چه جوری استفاده می کنند مضرات و مزایاو…
    فقط لطفا سریع
    ممنون

  3. azadbakht:

    سلام لطفا هرچی اطلاعات از تخته هوشمند جدید و قدیم دارید برام به آدرسم ارسال کنید برای پایان نامه ام می خواهم
    درمورد اینکه چه جوری استفاده می کنند مضرات و مزایاو…

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.