پیشرفت ایران اسلامی در زمینه بازی‌های رایانه‌ای موجب نگرانی غرب شده است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، دکتر “سید محمد حسینی” امروز شنبه، در نشست خبری دومین جنشواره و نمایشگاه بین المللی بازی های رایانه ای تهران گفت: بازی های رایانه ای یکی از رسانه های تاثیرگذار در جامعه امروز است و مسوولان و مردم باید با این رسانه بیش از پیش آشنا شده و فرهنگ سازی لازم در زمینه استفاده صحیح از بازی های رایانه ای انجام شود.
وی با بیان اینکه کودکان و نوجوانان مخاطبان اصلی بازی های رایانه ای هستند یادآور شد: بازی های رایانه ای تاثیر بسزایی بر روی این قشر از جامعه دارد و چنانچه تصویر ناشایست از ایران اسلامی در قالب یک بازی رایانه ای به کودکان و نوجانان ارایه شود تاثیرات منفی این امر بر آنان دیده خواهد شد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه خواستار نقد بازی های رایانه ای تولید شده در کشورهای غربی شد و گفت: این بازی ها که به صورت هدفمند تولید می شوند باید از سوی رسانه ها نقد شده و در مقابل، بازی های رایانه ای بومی قابل توجهی تولید شود.
حسینی با بیان اینکه تفریح و نشاط را نمی توان از زندگی کودکان و نوجوانان جدا کرد ادامه داد: ترویج مبانی فرهنگی و هویت اسلامی ایرانی از طریق بازی های رایانه ای با نگاه ویژه به قشر کودک و نوجوان امکان پذیر است.
وی تاکید کرد: فعالان عرصه بازی های رایانه ای و حتی دانش آموزان ما خلاقیت های لازم را برای تولید بازی های درخور توجه دارند و دومین نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران فرصتی برای شناسایی این افراد خلاق و در عین حال معرفی آثار ایرانی به مخاطبان است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه به لزوم ایجاد جریان سازی فرهنگی و استفاده از بازی های بومی اشاره کرد و گفت: باید فضایی فراهم شود تا نگاه اذهان عمومی به بازی های رایانه ای تولید داخل جلب شده و فعالیت های فرهنگی در این زمینه ساماندهی شود.
حسینی با بیان اینکه نمایش توانمندی متخصصان ایرانی از اهداف برگزاری دومین جشنواره و نمایشگاه بین المللی بازی های رایانه ای تهران است تاکید کرد: تشویق سازندگان بازی های رایانه ای بومی و ایجاد فضای رقابت سالم میان تولید کنندکان، موجب ترغیب فعالان این عرصه می شود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه ایران اسلامی قطب بازی سازی رایانه ای در جهان اسلام است افزود: تنوع و کیفیت محصولات ارایه شده برای حضور در نمایشگاه و جشنواره بازی های رایانه ای نشان می دهد ایران قطب بازی سازی در منطقه و در میان کشورهای جهان اسلام است و تلاش ما بر این خواهد بود تا به سطح کشورهای ممتاز جهان در زمینه تولید بازی های رایانه ای برسیم.
حسینی گفت: نمایندگانی از ۱۱ کشور اروپایی و آسایی از جمله کشورهای مسلمان در دومین نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران حضور دارند و از افراد متخصص برای برپایی کارگاه های آموزشی تخصصی در زمینه تولید بازی استفاده خواهد شد.
وی یادآور شد: نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران فرصتی برای معرفی تولیدات داخلی است و هدف ما تبلیغ محصولات غیر ایرانی در این رویداد فرهنگی نخواهد بود.
به گفته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران از تجربیات کشورهای دیگر در عرصه تولید بازی استفاده خواهد شد و تولیدات ملی در این زمینه با محصولات دیگر کشورها مقایسه می شود.
وی همچنین ارتقا دانش فنی و تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری را از اهداف برگزاری نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران دانست و ابراز امیداوری کرد خانواده ها با حضور در این نمایشگاه از نزدیک با فرهنگ استفاده صحیح از بازی های رایانه ای و نظام رده بندی سنی این محصولات آشنا شوند.
وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی افزود: بازی های رایانه ای وارداتی ممکن است معایبی همچون تقویت حس پرخاشگری، خشونت، ایجاد روحیه انزوا طلبی در کودکان و تنبل شدن نسل جوان را در پی داشته باشد و وظیفه ما این است در این زمینه به درستی فرهنگ سازی کنیم.
حسینی در ادامه به تولید بازی های رایانه ای بر اساس بسیاری از اتفاقات روز دنیا همچون بیداری اسلامی و مقاومت مردم فلسطین و لبنان در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی تاکید کرد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: استقبال فعالان عرصه بازی سازی از دومین نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران نسبت به سال گذشته ۱۰۰ درصد رشد داشته است که این نشان از ظرفیت های بالای بازی های رایانه ای در کشور دارد.
حسینی به افزایش چهار برابری فضای نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران نسبت به دوره گذشته اشاره کرد و افزود: ابتکارات خوبی برای این دوره از نمایشگاه بازی های رایانه های در نظر گرفته شده است و آثار تولید شده از سوی دانش آموزان نیز در این رویداد فرهنگی قابل توجه خواهد بود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر لزوم اطلاع رسانی صحیح درباره تولیدات ملی در زمینه بازی های رایانه ای تاکید کرد و یادآور شد: با حمایت رسانه ها و به خصوص رسانه ملی، چرخه عرضه و تقاضای بازی های رایانه ای داخلی تنظیم و تولید کنندگان انگیزه بیشتری برای حضورفعال در ساخت بازی ها خواهند داشت.
حسینی گفت: در عرصه سینما دو سال است که در کنار برگزاری جشنواره فیلم فجر، نشست هایی درباره نقد هالیوود و حضور صهیونیست در سینمای دنیا برگزار می شود که در زمینه بازی های رایانه ای نیز باید این کار انجام شده و شگردهای دشمن در ارایه پیام های خود در قالب بازی های رایانه ای بر ملا شود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: غرب با تولید برخی بازی های رایانه ای، مسلمانان را تروریست و نیروهای غربی را فرشته نجات دنیا معرفی می کنند و وظیفه ما این است در این باره به مردم اطلاع رسانی دقیق داشته باشیم تا همه بدانند جنگ نرم یک واقعیت است.
وی در ادامه خواستار حمایت همه نهادهای فرهنگی از ساخت بازی های رایانه ای بومی شد و گفت: مسوولان بنیاد ملی بازی های رایانه ای بر این باور هستند که نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران در شمار پرمخاطب ترین جشنواره های دنیا محسوب می شود و تین درحالیست که در حال حاضر ایران اسلامی در بحث تولید بازی رایانه ای پیشگام است و محصولات برخی کشورها قابل قیاس با تولیدات ما نیست.
حسینی گفت: بسیاری از کشورها درهای سرزمین خود را بر محصولات خارجی باز کرده اند و به دنبال ترویج فرهنگ اصیل نیستند اما ما به این باور رسیده ایم کمه باید در این عرصه روی پای خود بایستیم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه ایران اسلامی در آسیا جزو پنج کشور برتر تولید بازی های رایانه ای به شمار می رود تاکید کرد: ایران اسلامی پس از چین، ژاپن، هند و کره جنوبی در این زمینه پیشتاز بوده و تولیدات ملی ما قابل رقابت با تولیدات این کشورهاست.
حسینی با بیان اینکه سرمایه گذاری کلانی در عرصه تولید بازی های رایانه ای در کشور نشده است گفت: پیشرفت های حاصل در این زمینه با توجه به محدودیت های موجود نشان از ظرفیت بالای کشور در زمینه تولید بازی های رایانه ای دارد.
۲۱۲۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.