پیشرفت ۹۴ درصدی تونل صدر-نیایش

۲۳م آذر ،

پیشرفت ۹۴ درصدی تونل صدر-نیایش

شهردار تهران به همراه بعضی اعضای شورای شهر از پروژه صدر – نیایش و آخرین وضعیت این پروژه بازدید کردند. در این مراسم مازیار حسینی، معاون فنی و عمرانی شهردار تهران از پیشرفت ۹۴ درصدی این تونل خبر داد.

به نقل از فارس، محمد باقر قالیباف، شهردار تهران به همراه حمزه شکیب، رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورای شهر و حسن بیادی، نایب رئیس شورای شهر تهران از پروژه صدر – نیایش بازدید کردند.

در ابتدای این بازدید اعضای شورا جلسه‌ای را با مسئولان شهرداری (معاونت فنی عمرانی شهرداری تهران) داشتند و از آخرین وضعیت این پروژه مطلع شدند.

در حاشیه این بازدید حمزه شکیب، رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورای شهر تهران اظهار داشت: اساتید درخواست بازدید را از این پروژه داشتند که با پیگیری‌های صورت گرفته این امر تحقق پیدا کرد.

وی اضافه کرد: پروژه‌های بزرگ چند ویژگی دارند که از آن می‌توان به سرعت در اجرا، کنترل هزینه‌ها و مسائل فنی اشاره کرد که در این پروژه (صدر – نیایش) ویژگی سرعت مخصوصاً در پروژه صدر حالت کارگاهی دارد که رعایت کامل می‌شود.

شکیب اضافه کرد: دانش فنی ما در زمینه علمی و تولیدات علمی جزء چهار پنج کشور اول دنیا محسوب می‌شود ولی از این دانش استفاده بهینه نمی‌شود.

رئیس کمیسیون توسعه و عمران شهر تهران ادامه داد: باید از فضای دانش برای پیشبرد پروژه ها استفاده شود که استفاده از دانش در بحث‌های اجرایی و مدیریتی جا دارد.

در ادامه بازدید شهردار تهران و اعضای شورای شهر از پروژه صدر – نیایش، مازیار حسینی، معاون فنی عمرانی شهرداری تهران اظهار داشت: گام بلندی در زمینه پروژه‌های فنی و مهندسی برداشته شده است که در پروژه اشاره شده بیش از طول ترافیک را حفاری کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: بیش از ۳۰۰ ساختمان در مسیر پروژه بوده‌اند که قبل از آغاز پروژه شناسایی و رفتارسنجی کردیم که بتوانیم در طول پروژه مراقبت بشوند. ضمن اینکه کل پروسه پروژه از شش فروردین ۹۰ آغاز و تا ۲۴ اسفند ۹۰ به اتمام رسید.

حسینی خاطرنشان کرد: بیش از ۹۴ درصد پروژه پیشرفت داشته است و هم اکنون در حال انجام کارهای تکمیلی پروژه از قبیل نصب تهویه و نور هستیم.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران ادامه داد: از دیگر دستاوردهای پروژه این بود که ضخامت پوشش نهایی دهانه تونل به ۵۰ سانتی‌متر رسید. 

وی اضافه کرد: بحث عایق‌بندی موضوع دیگری بود که در این پروژه به آن دقت ویژه‌ای شد چرا که این منطقه از پرآب‌ترین مناطق تهران است که قنات‌های معروف در این محدوده وجود دارد ضمن اینکه باید از زیر دریاچه ملت عبور می‌کردیم.

حسینی ادامه داد: کارهایی که در زمینه عایق‌بندی پروژه صدر – نیایش شده از پیشرفته‌ترین پروژه‌های تونل اروپا محسوب می‌شود که هیچ جا این کار نشده است ضمن اینکه کیفیت بتن‌ریزی بسیار قابل قبول بوده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران ادامه داد: کیفیت قابل قبول این پروژه نسبت به پروژه‌های دیگر دارد به طوری که طول پل اصلی ۵ کیلومتر و عرض ۲۲٫۷۰ متر و ارتفاع پل اصلی ۲۰ متر است.

پنجشنبه ۲۳ آذر   ۱۰:۴۲

منبع:عصرخودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.