پیشرفت ۲۵ درصدی تونل انرژی قطار شهری مشهد خیابان دانشگاه

گردآوری توسط گروه عمران ممتازنیوز

http://www.bananews.ir/مدیرعامل شرکت قطار شهری مشهد از پیشرفت ۲۵ درصدی عملیات اجرایی قطعه‌ی اول فاز یک تونل انرژی خیابان دانشگاه خبر داد.

به گزارش ممتاز (BanaNews.ir) «مسعود بیژنی» افزود: تونل انرژی خیابان دانشگاه که از میدان شهدا تا ابتدای دانشگاه ۹ امتداد یافته بود در سه فاز تا خیابان چمران ادامه می‌یابد.

وی ادامه داد: فاز اول این پروژه از دانشگاه ۹ تا میدان سعدی، فاز دوم دور میدان سعدی و فاز سوم از میدان سعدی تا خیابان چمران احداث می‌شود.

مدیرعامل شرکت قطار شهری مشهد با اشاره به این‌که اجرای فاز یک این پروژه در قراردادی ۶ ماهه به پیمانکار واگذار شده است، گفت: طول فاز یک تونل انرژی خیابان دانشگاه ۲۶۲ متر است که عملیات اجرایی آن از ۲۳ مهرماه آغاز شده است.

بیژنی ابعاد این تونل را ۳٫۵ در ۳٫۲۰ متر برشمرد و افزود: فاز اول تونل انرژی خیابان دانشگاه در سه قطعه شامل فواصل دانشگاه ۹ تا ۱۱، دانشگاه ۱۱ تا ۱۳ و دانشگاه ۱۳ تا میدان سعدی به اجرا در می‌آید و در صورتی که پلیس راهور در زمان کوتاه‌تری قطعه‌های لازم را آزادسازی و تحویل دهد، پروژه با سرعت بیشتری پیش می‌رود.

وی با اشاره به این‌که احداث تونل انرژی در خیابان دانشگاه زیر لوله‌ی گاز و بالاتر از لوله‌ی فاضلاب در حال اجراست، افزود: این تونل با قطعات بتنی پیش ساخته اجرا می‌شود اما وجود معارض لوله گاز در مسیر، اجرای پروژه را با کندی مواجه می‌کند.

مدیرعامل شرکت قطار شهری مشهد گفت: جابجایی لوله‌ی گاز از مسیر اجرای پروژه هزینه و وقت بسیاری را می‌طلبد که پیمانکار با حفظ لوله گاز مقداری از مسیر تونل را به‌صورت بتن در جا اجرا می‌کند.

بیژنی با اشاره به این‌که خاک ریزشی مسیر احداث تونل انرژی یکی دیگر از مشکلات موجود بر سر راه اجرای این پروژه است، اظهار کرد: با وجود همه‌ی این مشکلات تلاش می‌کنیم زودتر از شش‌ماه این فاز را به پایان برسانیم و با تمام شدن هر قطعه که حدود ۴۵ روز زمان لازم دارد، خیابان آن قسمت را برای استفاده مردم آماده می‌کنیم تا مشکلات عبور و مرور شهروندان که به سبب اجرای این پروژه ایجاد شده است هر چه زودتر برطرف شود.

وی با تشکر از همکاری شهروندان خاطر نشان کرد: به سبب ایجاد مزاحمت‌های احتمالی در مسیر اجرای این پروژه از شهروندان پوزش می‌طلبیم.

بنانیوز – ممتاز، خبرها صنعت ساختمان کشور، عمران – معماری – شهرسازی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.