پیشرفت ۹۰ درصدی مرحله اول iبهسازی و لایروبی بندر تیاب

۲۵ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

مدیر بندر شهید باهنر هرمزگان از پیشرفت ۹۰ درصدی مرحله اول iبهسازی و لایروبی بندر تیاب شهرستان میناب و ایجاد ۶۰ فرصت شغلی پس از اتمام فاز اول این طرح خبر داد.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خلیج‌فارس، مجید امینی اظهار کرد: با توسعه و iبهسازی بندر تیاب، لنج‌هایی با ظرفیت ۳۰۰ تن و لندینگ‌ کرافت با آبخور سه متر می‌توانند در این بندر پهلو بگیرند.

وی با بیان اینکه در مرحله اول این طرح که ۶۰ هزار مترمکعب لایروبی انجام خواهد شد اظهار کرد: برای اجرای این طرح اعتباری بالغ بر ۱۱ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده و تا دو ماه آینده iبهره‌برداری از آن آغاز می‌شود.

مدیر بندر شهید باهنر خاطرنشان کرد: مرحله اول iبهسازی و لایروبی بندر تیاب که از مصوبات دور سوم هیات دولت iبه استان است از ابتدای امسال آغاز شده است.

وی با اشاره iبه اینکه مطالعات مرحله دوم iبهسازی و لایروبی این بندر با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال iبه پایان رسیده و iبه سریعی مناقصه آن برگزار می‌شود اظهار کرد: در مرحله دوم ۵۰۰ هزار متر مکعب لایروبی انجام می‌شود و اسکله‌ها از ۸۰ متر iبه ۱۰۰ متر توسعه می‌یابد.

وی از استقرار گمرک، وجود مراکز فعال پرورش میگو، سردخانه‌های ماهی و میگو، کارگاه‌های ساخت شناور و جنگلهای حرا را از قابلیت‌های اقتصادی بندر تیاب اعلام کرد گفت: طرح iبه‌سازی و توسعه بندر تیاب سال آینده iبه طور کامل iبه iبهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.