پیشرفت ۹۵ درصدی پل بزرگ سفیدرود

۲۶م اسفند ،

مدیر کل راه و شهرسازی گیلان گفت: پل بزرگ سفیدرود به طول ۳۰۰ متر در محور احداثی سنگر – سیاهکل روی رودخانه سفیدرود با ۹۵ درصد پیشرفت در حال احداث است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه گیلان، شعبان‌پور گفت: پل بزرگ سفیدرود دارای ۳۰۰ متر طول با ۱۲ دهانه ۲۵ متری و ۱۳٫۷ متر عرض در دو خط رفت و برگشت با به کارگیری ۶۲ عدد شمع با قطر ۱٫۲ و ۱٫۵ متر و ۷۲ عدد شاه‌تیر روی رودخانه سفیدرود احداث شده است.

وی افزود: این پل قسمتی از پروژه راه اصلی سنگر – سیاهکل است که به سبب حجم بالای عملیات با اعتباری بالغ بر ۳۵ میلیارد بصورت منفک از پروژه اصلی به اجرا در آمد و مقرر شد طی مدت ۳۰ ماه عملیات اجریی آن به اتمام برسد و در حال حاضر بیش از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

شعبان‌پور با اشاره به اهمیت احداث محور اصلی سنگر – سیاهکل خاطر نشان کرد: این محور با داشتن ۲۲ کیلومتر طول در دو خط رفت و برگشت نقش بسیار مهمی در توزیع بار ترافیکی استان دارد و به سبب وجود آزادراه رشت – قزوین که بار ترافیکی آن با توجه به هسته مرکزی استان در منطقه امامزاده هاشم افزایش می‌یابد، بهره‌برداری از این پروژه که به عنوان کمربندی شرقی استان ایفای نقش می‌کند در کاهش بار ترافیکی شرق استان نقش بسزایی خواهد داشت.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.