پیشنمازی: باید نگاهی ساختاری و فرهنگی به مقوله ورزش داشته باشیم

در نشست فرهنگی بانوان فدراسیون های ورزشی عنوان شد

معاون فرهنگی وزارت ورزش و جوانان هدف از برگزاری نشست فرهنگی بانوان فدراسیون های ورزشی را استفاده از ظرفیت ممتاز بانوان در توسعه فرهنگ ورزش عنوان کرد.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، معاون فرهنگی وزارت ورزش و جوانان هدف از برگزاری نشست فرهنگی بانوان فدراسیون های ورزشی را استفاده از ظرفیت ممتاز بانوان در توسعه فرهنگ ورزش و طرح بعضی از راهکارهای اجرایی برای انتقال پیام و ظرفیت جدید آموزشی و شیوه های غیر مستقیم آموزش های غیر حضوری عنوان کرد.

سید باقر پیشنمازی با بیان اینکه عوامل فرهنگی باید همانند چراغ عمل کنند، اظهار داشت: باید تاثیرگذاری و اثرگذاری بخش ورزش در سعادت انسان مورد بررسی قرار بگیرد.

وی افزود: خداوند انسان را محور اساسی بر روی زمین قرار داده و هر آنچه که در جهان خلق شده، در خدمت انسان است.

پیش نمازی در ادامه به جایگاه رفیع انسان اشاره کرد و گفت: انسان بار امانتی را بر دوش گرفت که آسمان و زمین آن را نپذیرفتند و این موضوع بیانگر قدرت ذاتی و فطری انسان است.

وی در ادامه با اشاره به نقش مهم بانوان در تعلیم و تربیت و اثرگذاری در جامعه گفت: دنیای ورزش باید لحظه به لحظه و میزان اثربخشی آن در سعادت بانوان مورد توجه بیشتری قرار بگیرد.

پیشنمازی خاطر نشان ساخت: این موضوع در حوزه فرهنگ اهمیت بیشتری پیدا می کند، بنابراین باید ارتباط هر رویدادی با انسان مورد بررسی قرار بگیرد که اگر این رویداد در تعالی انسان موثر بود، تداوم و استمرار پیدا کند.

معاون فرهنگی وزارت ورزش و جوانان گفت: در بخش ورزش بانوان نیز باید بدانیم که اساسی ترین نقش زنان چیست و چگونه می تواند رسالت خود را به بهترین شکل به سرانجام برساند.

وی خاطر نشان ساخت: به عنوان مثال باید بررسی کنیم که آن رشته ورزشی با ساختار وجودی بانوان هماهنگی دارد یا نه؟ و این مساله باید به طور جدی بررسی شود.

پیشنمازی توضیح داد: گاهی واقعیت ها کاملاً با حقیقت منطبق است و گاهی اوقات هم با هم فاصله دارند، اما گاهی اوقات حقیقت و واقعیت رو در روی هم قرار می گیرند و این وظیفه فرهنگ است که حقیقت و واقعیت را با هم منطبق نماید.

معاون فرهنگی وزارت ورزش و جوانان در ادامه با اشاره به اهمیت بانوان در تربیت نسلی شاد و توانمند گفت: قطعاً بانوان ورزشکار و علاقمند به ورزش می توانند نسلی سالم، فعال و کوشا را به جامعه تحویل بدهند.

وی با تاکید بر اینکه اساساً ورزش امری کاملا فرهنگی است، گفت: باید نگاهی کاملاً ساختاری و فرهنگی به مقوله ورزش داشته باشیم.

پیشنمازی در ادامه جایگاه نواب رییس فدراسیون های ورزشی را در حوزه تصمیم سازی و مدیریت ورزش مورد توجه قرار داد و از بانوان خواست تا با تشکیل اتاق فکر زمینه رفع مشکلات و چالش های فراروی ورزش بانوان توسط نواب رییس فراهم شود.

معاون فرهنگی وزارت ورزش و جوانان همچنین احصاء نقش ثانوی ورزشکاران زن با ایجاد بانک اطلاعاتی را پیشنهاد کرد و گفت: به این ترتیب سایر نقش های اجتماعی بانوان ورزشکار کشورمان در سطح جامعه پررنگ تر می شود.

وی خاطر نشان ساخت: شایسته ترین ورزشکاران از حیث دانش، علم، پاکدامنی، طهارت و آراستگی را به عنوان الگو جامعه ورزش بانوان معرفی کنید تا حضور آنها پررنگ تر و تاثیرگذار تر باشد.

پیشنمازی در ادامه به نقش تعلیم و تربیتی مربیان اشاره کرد و گفت: شایسته ترین مربیان را معرفی کنید تا از دانش و تجربه آنها در حوزه های تربیتی استفاده شود.

معاون فرهنگی وزارت ورزش و جوانان شیوه های ارتباطی غیر حضوری، شبکه پیامکی برای بدنه ورزش، همخوانی سرود ملی در میادین بین المللی، ارایه پیام ها و جملات فرهنگی به معاونت فرهنگی وزارت ورزش و جوانان به منظور تدوین کتاب مورد توجه قرار داد.

گفتنی است این گردهمایی تا بعدازظهر امروز ادامه دارد.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.