پیشنهاد افزایش وام مسکن روستایی به ۱۶ میلیون

گردآوری توسط گروه عمران ممتازنیوز

http://www.bananews.ir/معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن با بیان اینکه سه بانک از ابلاغ‌ بخشنامه بانک مرکزی برای پرداخت تسهیلات مسکن روستایی با سود ۵ درصد اجتناب می‌کنند، گفت: پیشنهاد افزایش سقف وام مسکن روستایی به حداقل ۱۶ میلیون تومان به شورای عالی مسکن داده شده است.

به گزارش ممتاز : عزیز‌اله مهدیان در گفت‌وگو با فارس در خصوص جشن اتمام ساخت یک میلیون و ۶۰۰ هزار مسکن روستایی با حضور معاون اول رئیس جمهوری افزود: اتمام ساخت یک میلیون و ۶۰۰ هزار مسکن روستایی که روز قبل جشن آن برگزار شد،مراحل ساخت آن از سال ۸۴ توسط بنیاد مسکن و بر اساس سهمیه در نظر گرفته شده آغاز شده بود که البته در کنار این ساخت‌ها باید بازسازی مناطق سانحه دیده از بابت زلزله و سیل را نیز اضافه کرد.

وی ادامه داد: برنامه این است که تا پایان سال جاری بازسازی و نوسازی مسکن روستایی به یک میلیون و ۸۲۳ هزار واحد مسکونی برسد اما بانک‌ها به سبب اینکه انتهای کار دولت دهم است همکاری خود را کند کرده‌اند.

مهدیان تأکید کرد: سه بانک رفاه، سپه و ملت بخشنامه بانک مرکزی را برای پرداخت تسهیلات مسکن روستایی با نرخ سود ۵ درصد را انجام نمی‌دهند.

به گفته وی، بانک ملی ایران هم این بخشنامه را به بعضی از استانها ابلاغ نکرده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس،بانک مرکزی بخشنامه‌ای به بانک‌های عامل ارائه کرد که نرخ سود تسهیلات در دوران مشارکت ۲۱ درصد و دوره فروش اقساطی ۱۵ درصد شده است،بر سر این موضوع سوءتفاهماتی دربارهٔ نرخ سود ۵درصد مسکن روستایی بین مجلس و دولت پیش آمد که دولت مجددا مصوبه کرد و این مساله حل شد.

ظاهرا این مشکل را بعضی بانک ها حل کردند،اما بانک‌هایی می باشند که متاسفانه هنوز درصد سود را بالا می‌گیرند، به خاطر همین مردم رغبتی نشان نمی‌دهند و کار پرداخت تسهیلات متوقف شده است.

*پیشنهاد افزایش تسهیلات مسکن روستایی از ۱۲،۵ به ۱۶ میلیون

معاون بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن در پاسخ به این سؤال که آیا سهمیه سال ۹۲ ساخت مسکن روستایی تعیین و میزان افزایش تسهیلات مشخص شده است، اظهار داشت: یکی از مواردی که به شدت پیگیر آن هستیم این است که افزایش سقف تسهیلات مسکن روستایی و تعیین سهمیه ساخت در دولت دهم به تصویب برسد.

وی با بیان اینکه تا دولت یازدهم مستقر شود فرصت را از دست می‌دهیم، خاطر نشان کرد: طی صحبت‌هایی که با وزیر راه و شهرسازی داشتیم نیکزاد قول داده است که افزایش سقف وام مسکن روستایی را از ۱۲٫۵ میلیون تومان به ۱۶ میلیون تومان پیگیری و تصویب کند.

وی افزود: یک موضوع دیگری که امید است به آن عمل شود این است که به بانک مسکن هم برای پرداخت تسهیلات مسکن روستایی سهمیه داده شود چرا که این بانک در پرداخت تسهیلات خوب عمل می‌کند.

وی تأکید کرد: با توجه به رشد تورم وام مسکن روستایی حداقل باید تا سقف ۱۶ میلیون برسد بنابراین اگر این عدد به ۱۸ میلیون تومان هم برسد بسیار مناسب خواهد بود.

– ممتاز، خبرها صنعت ساختمان کشور، عمران – معماری – شهرسازی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۲نظر ثبت شده
  1. michael stacy:

    سلام،

      آیا شما به دنبال یک وام کسب و کار، وام شخصی، وام خانه، خودکار به دنبال
      وام، وام دانشجویی، وام تحکیم بدهی، وام نا امن، سرمایه گذاری
      سرمایه و غیره … و یا شما بود یک وام توسط بانک و یا هر مالی را رد کرد
      موسسه برای یک یا چند reasons.You در جای مناسب هستند
      راه حل وام خود را!
      من یک وام دهنده خصوصی هستم، من اعطا وام به شرکت ها و افراد در
      بهره پایین و مقرون به صرفه
      نرخ ۲٪.
      علاقه مند هستید؟ تماس با طریق ایمیل michaelstacyloancompany@gmail.com برای پیگیری پردازش وام و
      انتقال ظرف ۴۸ ساعت.

      کاربرد محصول

      نام
      تاریخ تولد:
      جنسیت:
      وضعیت تاهل:
      آدرس:
      شهرستان:
      استان / ایالت:
      کد پستی / زیپ:
      کشور:
      تلفن:
      فرستادن به ایمیل:
      هدف دولت از وام:
      مقدار وام:
      وام مدت:
      درآمد ماهانه خالص.

      به عقب بر گردیم به من در اسرع وقت با جزئیات بالا برای اطلاعات بیشتر.
      من امیدوارم که از شما بشنوم.
      با احترام
      با ما تماس بگیرید

    مایکل استیسی

  2. برزه:

    اگه زیادش کنند ک خیلی ممنون میشیم

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.