پیشنهاد تامین اعتبارات حمل‌ونقل تهران به مجلس رفت

۰۲خردادماه،

www.BanaNews.irاعضای شورای شهر تهران لایحه پیشنهاد به دولت و مجلس برای کمک به تامین اعتبار حمل و نقل و ترافیک پایتخت در سال جاری را تصویب و برای ارسال فوری برای رسیدگی به آن در حین بررسی لایحه بودجه کل کشور آماده کردند.

به گزارش ، بر اساس مفاد این لایحه پیشنهادی که در پانصد و پنجاهمین جلسه علنی شورای شهر تهران تصویب شد، پیشنهاد تعهد تامین ۳۰۰۰ میلیارد ریال به عنوان یارانه بلیط مترو، کمک هزینه سرمایه‌ای مترو به مبلغ ۹۳۰۰ میلیارد ریال و تسویه تعهدات بانکی معوقه مترو به مبلغ ۱۴۸۰ میلیارد ریال پیشنهاد شده است.

نمایندگان مردم در پارلمان شهری همچنین پیشنهاد دادند که دولت نسبت به تعهد و تامین هزینه جاری شرکت واحد اتوبوسرانی تهران رقمی معادل ۲۷۰۰ میلیارد ریال را به عنوان یارانه بلیت اختصاص دهند. علاوه بر این تامین کمک هزینه سرمایه‌ای برای خرید انواع اتوبوس به مبلغ ۲۲ هزار میلیارد ریال،‌ تامین اعتبار خرید ۲۷۹۴ دستگاه مینی‌بوس با تسهیلات ۱۰۰ میلیون ریالی بابت هر مینی‌بوس و همینطور کمک بلاعوض سازمان حفاظت محیط زیست به مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال به دولت پیشنهاد شد.

اعضای شورای شهر تهران همچنین خواستار تامین اعتبار لازم برای پرداخت تسهیلات بانکی جهت نوسازی تاکسی‌های با عمر بیش از هفت سال به مبلغ جمعا ۲۰۰۰ میلیارد ریال شدند.

به گزارش ایسنا، مقرر شد که با توجه به بررسی لایحه بودجه کل کشور در مجلس، این مصوبه فورا به دولت و مجلس شورای اسلامی ارسال شود.

– ، خبرها صنعت ساختمان کشور، عمران – معماری – شهرسازی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.