پیشنهاد رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا برای تحریم روسیه

رئیس کمیته روابط خارجه سنای آمریکا، یک متمم قانونی را ارائه داده است که به موجب آن، در صورت حمله روسیه به اوکراین، موجی از تحریم‌ها را علیه مقامات ارشد روسی، خط انتقال گاز نورد استریم ۲، موسسات بزرگ مالی، نقل و انتقال بدهی‌های دولتی و غیره وضع می‌کند.

پیشنهاد رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا برای تحریم روسیه

به گزارش ممتاز نیوز، به نقل از خبرگزاری آکسیوس، مقامات آمریکایی اخیرا نسبت به افزایش شدید نیروهای نظامی روسیه در مرزهای شرقی اوکراین هشدار داده‌اند. هدف از این تحریم، بازداشتن مؤثر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه از حمله به اوکراین است.

پیشنهاد منندز به عنوان اصلاحیه قانون مجوز دفاع ملی ارائه شد، لایحه‌ای که باید تصویب شود و سنا پس از تعطیلات شکرگزاری به آن رأی خواهد داد.

این متمم، از جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا می‌خواهد ممنوعیت روادید و تحریم‌هایی را علیه مقامات ارشد نظامی و اطلاعاتی روسیه که در اجرا یا برنامه‌ریزی حمله به اوکراین نقش دارند وضع کند و همچنین مجوز کمک‌های بیشتر نظامی به کی‌یف را می‌دهد.

علاوه بر این، متمم پیشهادی مذکور، خواستار وضع تحریم‌هایی علیه بانک‌های روسی، شرکت‌های دولتی و بخش‌های مهم معدنی، نفت و گاز روسیه شده است.

این پیشنهاد همچنین تحریم‌هایی را علیه افراد و شرکت‌هایی که در ساخت و اجرای خط انتقال گاز “نورد استریم ۲” فعالیت دارند، وضع می‌کند؛ یک خط لوله گاز طبیعی که هنوز تکمیل نشده و به روسیه اجازه می‌دهد تا با دور زدن اوکراین، انرژی را مستقیماً از طریق آلمان به اروپا برساند.

این تمهیدات برای تحریم روسیه در صورت حمله به اوکراین، در حالی ارائه می‌شود که جمهوری‌خواهان سنای آمریکا، برای تصویب متممی مجزا اعمال فشار کرده‌اند که به موجب آن، از همین حالا، حتی بدون اینکه روسیه به اوکراین حمله کرده باشد، این خط لوله گاز تحریم می‌شود.

در هفته گذشته، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین نیز در توییتی، از سناتورهای آمریکا خواست از این متمم، به عنوان آخرین تلاش برای مقابله با عملیاتی شدن این خط انتقال گاز، حمایت کنند. مقامات اوکراین می‌گویند توقف ساخت “نورد استریم ۲” تنها راه روشن پیش‌گیری از حمله روسیه است.

این در حالی است که پیش از این، دولت آمریکا تحریم‌هایش علیه یک شرکت سوئیسی که بر روی این پروژه کار می‌کرد را لغو کرد، چرا که معتقد بود جلوگیری از پایان پذیرفتن پروژه‌ای که تا به اینجای کار، ۹۸ درصد آن انجام شده است، ارزش به خطر انداختن روابط آمریکا و آلمان را ندارد.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.