پیشنهاد رییس صندوق رفاه برای رفع مشکلات خوابگاهی دانشجویان

۲۶م اسفند ،

23-370.jpg

رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم از وجود ۴۰۰ هزار دانشجوی متقاضی خوابگاه در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی شهریه‌پرداز خبر داد.

مهندس کیوان مرادیان کوچک سرایی در گفت‌وگو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه صندوق تعهدی برای تامین خوابگاه برای دانشجویان غیر دولتی ندارد، تصریح کرد: بر این اساس این دسته از دانشجویان یا به نحوی مشکلات خوابگاهی را رفع و یا مسافت بسیاری را برای رسیدن به محل دانشگاه خود باید طی کنند.

وی با اشاره به حضور ۳۰۰ هزار دانشجو متقاضی دریافت خوابگاه در دانشگاه‌های دولتی، گفت: از این تعداد ۲۱۷ هزار دانشجو تحت پوشش خوابگاه‌های دولتی و ۲۰ هزار دانشجو در خوابگاه‌های غیردولتی و استیجاری تحت نظارت صندوق رفاه، اسکان دارند.

وی افزود: همچنین از ۳۰۰ هزار دانشجوی متقاضی دریافت خوابگاه، دانشگاه نمی‌تواند حدود ۶۰ هزار نفر آنان را تحت پوشش قرار دهد که خودشان محل اسکان را تامین کرده‌اند، با این حال صندوق درصدد نظام‌مند کردن این دسته از دانشجویان است.

رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، با ارائه پیشنهادی جهت رفع مشکلات کمبود خوابگاه، گفت: اگر حدود ۱۰ درصد اعتبارات مسکن مهر در اختیار ما قرار گیرد صندوق می‌تواند با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی مشکل کلیه دانشجویان متقاضی خوابگاه را رفع کند.

وی اضافه کرد: اگر تنها ۱۰ درصد اعتبارات مسکن مهر در اختیار صندوق قرار گیرد،‌ می‌توانیم تا سال ۹۳ مشکل اسکان دانشجویان متقاضی دریافت خوابگاه را رفع کنیم.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.