پیشنهاد های پی در پی بخش خصوصی برای تولید خودروهای تجاری در عراق

وزیر صنعت خبر داد:

پیشنهاد های پی در پی بخش خصوصی برای تولید خودروهای تجاری در عراق

وزیر صنعت در دیدار با وزیر صنایع عراق از پیشنهاد های پی در پی بخش خصوصی ایران برای تولید خودروهای تجاری در عراق خبر داد.

به گزارش «عصرخودرو» در دیدارهای جداگانه غضنفری با وزرای صنایع و بازرگانی عراق در باره راههای تعمیق و توسعه همکاری ها بین شرکت های صنعتی ، سرمایه گذاری های مشترک ، افزایش مناسبات تجاری و تنوع بخشیدن به همکاری های دو جانبه گفت وگو و تبادل نظر شد.
به گزارش خبرآنلاین مهدی غضنفری در دیدار با “احمد ناصر دلی ” وزیر صنایع و معادن عراق با تاکید بر اهمیت پیوندهای اقتصادی وصنعتی میان تهران و بغداد سرمایه گذاری مشترک دراین بخش را برای ارتقاء سطح روابط بسیار مهم ارزیابی کرد .
وزیر صنعت ، معدن و تجارت کشورمان افزود: حمایت از همکاری های صنعتی و انجام اقدامات لازم در زمینه توسعه روابط صنعتی باعث می شود تا تجربیات حاصل از همکاری های موجود ، زمینه سرمایه گذاری های مشترک جدیدی را پدید آورد
غضنفری آمادگی جمهوری اسلامی ایران جهت انجام سرمایه گذاری و اجرای پروژه های زیربنایی عراق به ویژه توسط شرکتهای صدور خدمات فنی و مهندسی ، تامین کلیه نیازهای عراق و صدور انواع محصولات صنعتی ، معدنی و کشاورزی را یادآور شد.
وی همچنین با اشاره به پیشنهادات پی در پی بخش خصوصی ایران برای حضور پر رنگ تر در عراق از آمادگی این بخش برای تولید مشترک خودروهای تجاری ، تامین قطعات مورد نیاز طرف مقابل ، احداث کارخانه تولید شیشه ، انتقال تجارب در زمینه توسعه صنایع کوچک و متوسط در خوشه های صنعتی ، نوسازی وبهسازی صنایع عراق ، همکاری جهت تولید مشترک ترانسفورماتور برق ، ارایه خدمات مشاوره ای فنی و مهندسی در زمینه احداث واحدهای صنعتی ، همکاری در زمینه احداث کارخانجات و خطوط تولید مواد غذایی خبرداد.
“احمد ناصر ولی ” وزیر صنایع عراق نیز در این دیدار از جمهوری اسلامی ایران به عنوان قدرتی بزرگدر حوزه صنعت و معدن نام برد و همکاری مشترک درزمینه استخراج معادن را خواستار شد .
وی با بیان اینکه عراق نیازمند تجارب ایران در حوزه صنعت و معدن است ، بر توسعه همکاری ها در زمینه خودرو ، ایجاد شهرک مشترک صنعتی تصریح کرد و افزود: درهای عراق به روی سرمایه گذاران ایران گشوده است و امیدواریم بتوانیم تمامی تسهیلات مورد نیاز برای راه اندازی این صنایع را در کشورمان فراهم کنیم .
آمادگی ایران برای ایجاد شرکت های مشترک تجاری
همچنین در دیدار غضنفری با “خیراله حسن بابکر ” وزیر تجارت عراق در باره توسعه مناسبات تجاری و ایجاد شرکت های مشترک تجاری گفت وگو شد.
وزیر صنعت ، معدن و تجارت کشورمان با اشاره به تشکیل کار گروه امضای موافقت نامه همکاریهای اقتصادی و بازرگانی دو کشور در اردیبهشت ماه سالجاری در تهران و انجام مذاکرات فشرده سازنده کارشناسی دو کشور ابراز امیدواری کرد تا هرچه زودتر این توافقات نهایی شود .
اعلام آمادگی ایران جهت تکمیل زیر ساخت های مناسب از جمله امضای موافقتنامه های گمرکی ، استاندارد و تشویق و حمایت متقابل از سرمایه گذاری و آمادگی برای گسترش و کار اجرایی مناسب برای همکاری های بانکی و بیمه ای فیمابین از جمله محورهایی بود که غضنفری در دیدار با وزیرتجارت عراق عنوان کرد.
وزیر صنعت ، معدن و تجارت افزود: جمهوری اسلامی ایران جهت تاسیس شرکت های مشترک در حوزه تجارت ، حمل ونقل ، بیمه و غیره به منظور تولید انواع کالاهای صنعتی و معدنی برای مصرف در کشور عراق آمادگی کامل دارد و معتقداست این راهکارها سطح مناسبات اقتصادی و تجاری را به اهداف مورد نظر دو کشور نزدیک کرده و رقم مبادلات را بسیار فراتر از رقم کنونی خواهد کرد.

جمعه ۲۷ مرداد   ۱۶:۳۱


منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.