پیشنهاد چندش آور سازمان ملل ! / عکس

۲۵اردیبهشت،

خوردن حشرات در بعضی کشورها عادی شده است و بعضی‌ها حتی با دیدن عکس‌های خوراکی‌های مورد علاقه بعضی از مردم حالشان بد می‌شود. سازمان ملل متحد حالا در گزارشی تازه اعلام کرده استفاده از حشرات به عنوان منبع غذایی می‌تواند به ارتقای تغذیه انسان‌ها و کاهش آلودگی زمین کمک کند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، بسیار‌ها می‌دانند که به ویژه در کشورهای شرق  و جنوب شرقی آسیا خوردن حشرات برای مردم عادی است و حتی در خیابان‌ها به عنوان یک غذای خوشمزه فروش این غذاها رونق دارد. سازمان خوار‌وبار و کشاورزی ملل متحد(فائو)، در گزارش تازه خود به بیش از ۲ میلیارد انسان درسرتاسر جهان اشاره کرده که درحال حاضر از حشرات به عنوان مکمل غذایی خود استفاده می‌کنند.
این نهاد بین المللی در این گزارش  اعلام کرده است که تاکنون بیش از ۲ میلیارد نفر در جهان تغذیه از حشراتی مثل ملخ، سوسک و مورچه را در رژیم غذایی شان گنجانده‌اند. خوردن حشرات اکنون جز فرهنگ غذایی کشورهای مختلفی از جمله در شمال،جنوب و مرکز آمریکا،آسیا،آفریقا،استرالیا و نیوزیلند است. بر اساس برآوردها حدود هزار نوع حشره توسط مردم جهان خورده می‌شوند.

با این‌همه تاکید شده‌است که انزجار مصرف‌کننده‌ها در بسیاری از کشورهای جهان یکی از بزرگترین موانع برای گرایش به این رژیم غذایی تازه است. با این همه در مزایای این رژیم غذایی آمده است:  حشرات را می توان در هر کجا یافت و آنها قادر به تولید سریع می باشند.  حشرات رشد سریعی دارند و آلودگی‌های کمتری ایجاد می‌کنند.

در این گزارش آمده‌است که سوسک‌ها، زنبورها و دیگر انواع حشرات به عنوان غذا و دام مورد استفاده انسان‌ها قرار دارند و پرورش حشرات یکی از متعدد راه‌های ایجاد امنیت غذایی در جهان است.

براساس این گزارش حشرات به ویژه برای کودکانی که دچار سوء تغذیه می باشند می تواند مکمل غذایی مهمی باشد.

حشرات همه‌جا حضور دارند و به سرعت تولید مثل می‌کنند، رشد و انطباق‌پذیری بالایی دارند و میزان آلودگی که برای محیط زیست ایجاد می‌کنند نامحسوس است. همچنین  بر اساس این گزارش حشرات در تبدیل خوراک به غذای قابل مصرف بسیار مقرون به صرفه می باشند،‌ برای مثال جیرجیرک‌ها نسبت به گاو برای تولید میزان یکسانی پروتئین به ۱۲ برابر غذای کمتری نیاز دارند.

در گزارش سازمان ملل پیشنهاد شده که رستوران‌ها حشرات را به منوی غذایی خود اضافه کنند.

منبع: مجله مهر


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.