پیشنهاد ۵ میلیاردی به یک کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری/ مرتضوی قولی به کسی نداده

به گزارش سرویس ویژه مهر، سایت‌های خبری هر روز خبرهای گوناگونی را منتشر می‌کنند که برخی از آنها صرفا در حد شنیده‌هاست و ممکن است چندان مبنای محکمی نداشته باشد. در عین حال برخی از خبرهای امروز دوشنبه ۴ اردیبهشت ماه برای اطلاع خوانندگان مرور می‌شود:

قطری ها یک جزیره یونان را خریدند

به گزارش عصر ایران به نقل از سایت اربین بیزینس امارات، یکی از اعضای خانواده حاکم بر قطر (آل ثانی) یک جزیره را در یونان به قیمت هفت میلیون یورو خریداری کرد. مساحت این جزیره کوچک به نام اوکسیا نزدیک به ۵ کیلومتر مربع است. براساس این گزارش مالکان این جزیره که یک خانواده اتریشی هستند، قبل از این آگهی فروش این جزیره را منتشر کرده بودند. بخشی از این جزیره واقع در دریای یونان تحت حمایت یک انجمن حمایت از محیط زیست قرار دارد. دولت یونان تحت فشارهای مستمری برای خصوصی سازی جزایر این کشور است.

در میهمانی شام جلیلی و اشتون چه گذشت؟

عصر ایران نوشت : با وجودی که در ۳ خرداد ماه سال جاری بار دیگر دیپلمات های ایرانی و اعضای گروه ۱+۵ در شهر بغداد دور یک میز جمع می شوند ، عطش رسانه ها برای اطلاع از جزییات نشست استانبول و گفتگوها و توافقات مطرح شده در آن همچنان ادامه دارد و حتی گفت و گوهای غیر رسمی دو طرف نیز مورد علاقه رسانه هاست. روزنامه آمریکایی کانزاس استار به نقل از یک دیپلمات اروپایی که نخواسته نامش فاش شود نوشت که در میهمانی شام کنسولگری ایران که در روز ۱۳ آوریل برگزار شد سعید جلیلی و کاترین اشتون نمایندگان عالی ایران و اتحادیه اروپا در گفتگوهای ۱+۵ با ایران شرکت داشتند. این روزنامه به نقل از این دیپلمات اروپایی می نویسد که در دیدار ۳ ساعته جلیلی و اشتون در میهمانی شام تنها موضوعی که مورد گفتگو نبود مساله هسته ای ایران بود و جلیلی و اشتون ترجیح دادند درباره زادگاه خود ، مذهب ، بهار عربی ، دموکراسی و نقش زنان گفتگو کنند.

تغییرات گسترده  در شرکت ملی نفت

سایت خبری محدوده در خبری آورده: پس از ماه ها کشمکش بر سر برکناری مدیرعامل فعلی شرکت ملی نفت ایران و بایگانی شدن حکم برکناری قلعه بانی،مجوزهای شفاهی برای این مهم صادر شده و به نظر می رسد شرکت ملی نفت ایران با برکناری های بسیاری همراه خواهد بود. هرمز قلاوند،مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، مهدی فکور مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی، محمود زیکچیان زاده مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره سه مدیری هستند که پس از برکناری قلعه بانی با سمت های خود خداحافظی خواهند کرد تا تیم فعلی تولید نفت به کنار برود.

تغییر نام بانک تات به نام ‘مردم’ پس از لغو مجوز

سایت خبری محدوده با اشاره به اینکه برخی از بانک هایی که مجوز آن ها از سوی بانک مرکزی ابطال شده است شیوه جدیدی را برای فعالیت برگزیده اند ، نوشت: برخی از این بانک ها در تلاش هستند با ادغام با برخی از موسسات مالی – اعتباری بانک جدیدی را تاسیس و به فعالیت مشغول شوند. در همین راستا شنیده شده که بانک تات درصد است با ۲ موسسه به نام «ص» و «پ» ادغام و بانک جدیدی را به نام «مردم» راه اندازی کند. گفتنی است بانک مرکزی سال گذشته به دلیل برخی تخلفات مجوز بانک تات را باطل کرده بود.درهمین حال فعالیت این بانک با نام دیگر از نوعی نابسامانی در بانک مرکزی پرده بر می دارد.

پیشنهاد ۵ میلیاردی به یک کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری

به گزارش سایت خبری ندای انقلاب برخی از اعضای اصلی ستاد میرحسین موسوی پیشنهادهایی برای فعالیت به یکی از کاندیداهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری ۹۲ ارائه کرده اند. این فرد که به تازگی بحث حضور مجددش در انتخابات آتی ریاست جمهوری جدی شده و فعالیت‌های ستاد وی در سکوت کامل خبری آغاز شده‌ است، با پیشنهاد ویژه ای از سوی تیم ستاد میرحسین موسوی در انتخابات سال ۸۸ مواجه شده است. این تیم با ارائه پیشنهادی به این کاندیدای احتمالی عنوان کرده‌اند که در ازای دریافت مبلغ ۵ میلیارد تومان، طی مدت زمان باقی مانده شبکه‌ای از هواداران در سراسر کشو برای وی ایجاد خواهند کرد. به گونه‌ای که در ایام انتخابات بتواند با کمک این شبکه موج تبلیغاتی خود را پیش ببرد. بر اساس پیشنهاد ارائه شده، این شبکه سازی در گروه‌های مختلف نظیر دانشجویان، گروه‌های فرهنگی و اجتماعی و NGOها صورت می‌گیرد.

مرتضوی قولی به کسی نداده و سر کارش حاضر می شود

سایت خبری زندگی با اشاره به دیدار روز گذشته کمیسیون اجتماعی مجلس با شیخ الاسلامی وزیر تعاون و کار و رفاه اجتماعی در خصوص انتصاب سعید مرتضوی ،به نقل از صمد فدایی نماینده مجلس شورای اسلامی نوشت : طبق گفته آقای شیخ الاسلامی مرتضوی پیشنهاد رییس جمهور بوده است و با همفکری با وی این انتخاب صورت گرفته است.عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در خصوص قول شرف مرتضوی نیز گفت: وزیر کار در این راستا توضیح داد که شخصا در جریان موضوع بوده و این مساله صحت ندارد و مرتضوی قولی نداده است و در جریان استیضاح نیز نگفته که اگر نمایندگان استیضاح را منتفی کنند، استعفا می دهد. وی افزود: شیخ الاسلامی گفت که اکنون مرتضوی سر کار خود حاضر می شود و این بحث ها در خصوص سر کار نرفتن وی صحت ندارد. چون او قولی نداده که سر کار نمی رود، بنابراین سر کار خود حاضر می شود.

MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.